Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs


runien

Anbefalte innlegg

Hei vi er 2 kompiser som har snakka om å gå Norge på langs. Enten til neste år eller om 2 år. Vi ønsker å gå på sommer og høst sesongen, da vi føler at det er finest å gå på tur. Spørsmålet mitt er da, Er d mulig å greie turen på 3 mnd og hvor mye bør man ha i budsjettet. Enn annen ting er Kart, hvordan få tak i det billigst mulig.

Ut på tur aldri sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror alle bør bruke mer en 3 mnd for turens skyld. har snakket med mange ang npl. Og 4-5 eller 6 mnd er nok bra.

Budsjett spørs hvordan du ønsker å legge opp turen: Hvor skal du overnatte? Hva og hvor vil du spise? Skal du sende ting opp og ned i posten?

Osv. Svar på disse spm så skal jeg gi deg et ca budsjett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok de aller fleste døgn i telt, men kommer til å bruke turisthytter innimellom. Vi har diskutert det å bruke posten og bekjente som bor rundt omkring i norge til å oppevare utstyr slik at vi kan hente det etterhvert som forflytter oss nordover. Mat har vi ikke tenkt så mye på enda, men ser for meg at det blir en del dry tek, men ikke hele veien. blir jo proviantering under veis, så vil nok stikke innom steder for å handle mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dry-tec øker budsjettet. ikke nødvendig, men lett. da man kan spise rett fra pose og slipper oppvask.

å sende med posten koster rundt 150 per sending. for opp til 10 kg.

Jeg sender hundmat pluss kart oppover sammen med diverse dv-tapes osv. og skap sende tapes ned igjen har regnet 500 overnatting per mnd. 750 sending per mnd.

Så har jeg regnet 3500 kroner i mat per mnd. For jeg tror ikke jeg klarer å å la vær å ta en pils og en burger i sivilisasjonen etter 2 uker med havregrøt og potetmos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.