Gå til innhold
  • Bli medlem

Stormberg - bare "dritt"??


gremlin

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg har også Vidda skibukse. På den første jeg kjøpte røyk både knapp og glidelås i skrittet.

Men var nok ikke buksa det var noe feil med da, men heller han som hadde på buksa som var for feit.(meg selv)

Den var så billig på XXL nett at jeg ikke gadd å bry meg med å prøve den.

Så jeg kjøpte meg en ny i en størrelse større som jeg er veldig fornøyd med.

Og det er kanskje mitt eneste lille ankepunkt i forhold til Stormberg. Jeg bruker alltid Medium hos Bergans/Norrøna og ja, egentlig alle klesmerker. Men hos Stormberg må jeg ha Large. Men det er jo forsåvidt ikke noe problem når man er klar over det :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at når en klarer å snu en i utganspunktet dårlig tråd til og heller handle om noe positivt ( kundeservice) så vet en hva en driver med!

Jeg vet du har fått mye skyt tidligere i pressen får din gode tilstedeværelse på nettet Steinar og jeg må få skryte av innsatsen. Er også imponert over mange av visjonene i firmaet. Det er vel verdt å nevne at det er en ikke helt ubetydelig andel turglade folk som er representert på dette forum så slik en tilstedeværelse kan ikke være annet enn positivt for dere. Vil jo tro at dere også er ute etter å luke unne de plaggene som viser seg å få mest reklamasjoner.

Uansett så vil nok det aller aller meste av produktene ikke tåle det bruket jeg utsetter ting for, jeg reiser tross alt på lengre og "hardere" turer enn den jevne turgåer, men ønsker dere lykke til videre og håper dere fortsetter suksessen dere har hatt.

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt mange fleece jakker til 200,- fra Stormberg. ender opp med å måtte kjøpe nye forid jeg klarer å rote de bort. men ender altid opp med samme enkle vindtette fleece jakke.

De er utrolig gode å ha på, og veier ingenting sånn ca. Ikke hatt noe problemer med disse.

For meg som er en under middels aktiv person så er stormberg et konge alternativ da det ikke koster store deler av lønnings posen for en jakke/genser ect. :) en annen ting er at de er en av de produsentene som faktisk lager store nok klær til folk på over 190 og gode 110kg :?

er forøverlig veeldig imponert over at firma representanter tar seg tid til å svare på spørsmål ect på et 3dje parts forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du alltid vill finne noe på alle merkene. Ikkje bare Stormberg. Har kjørt Bergans alle åra før. Blei lei av at dei blei utslitt så fort, vuderte Stormberg. Men så kom eg over Helly Hansen (militærversjon med goretex), kjøpt under disken på ein liten våpenbutikk :D Må bare sei WOW, her snakke med slitesterk og funksjonsrik dress. Men ingen jaktdress, stivt stoff som lager lyd.. Grei pris og ,komplett dress ca 2100,-.

Men hørte rykte om dei ikkje kom til å få tak i mer, så neste dress ska eg prøve Stormberg :) Men ikkje før helly´en tar kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledningsvis vil jeg si at jeg blir litt "imponert" over måten Stormberg engasjerer seg på, slik vi opplever i denne tråden - og på alle måter fremstår som en produsent som "tar ansvar".

+1 :)

Har selv kun erfaring med microfleece-trøye Vigør og en annen tilsvarende, nesten lik modell jeg ikke husker navnet på i farten.

Jeg synes at slitestyrken er noe dårlig. Begge to har etter kort tids bruk (et par dager) blitt betydelig slitt på ryggen (nedre del > korsrygg) grunnet bæring av sekk.

Det ser ut til at kombinasjonen fukt/svette og friksjon fra sekken ikke går helt bra.

Men... jeg har ingen referansegrunnlag i om det samme ville skje med micro-fleece fra andre produsenter.

Kun mot annen "tykkere" fleece og andre materialer som "tåler" dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til att jeg startet denne tråden, var att de før omtalte hanskene var mitt første produkt fra Stormberg. Jeg kjøper vanligvis norsk, men blir jeg skuffet over noe jeg kjøper - sier jeg i fra! All ære til Stormberg for håndtering av flere saker under denne "tråden"!!

Jeg har postet hanskene idag, så dere i Stormberg kan se om det dreier seg om en eldre modell eller piratvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktive og hyggelige kommentarer fra flere i denne tråden:-)

Et par kommentarer:

Til Øyvind1980

Hyggelig å lese det du skriver.

Vi er veldig opptatt av å få tilbakemeldinger. Det trenger vi, og det kan vi lære mye av.

Selv om produktene våre testes før de slippes på markedet, både av interne testere, og av eksterne testpersoner vi har knyttet til oss, så oppstår feil. Det vil også kunne være slik at svakheter med konstruksjon, søm, stoffer m.m. ikke oppdages gjennom testene vi foretar i forkant av at et produkt slippes på markedet. Tilbakemeldinger om konkrete produkter, gir oss mulighet til å forbedre produktet i fremtidige produksjoner. Mange av Stormbergs produkter er produkter som produseres år etter år.

På www.stormberg.no har vi lagt til rette for at hvem som helst kan kommentere våre produkter og gi fjellkast, uten at vi modererer kommentarene. Hvem som helst kan poste det de måtte ønske av produktkommentarer. Det har gitt oss mye verdifulle innspill som spesielt våre 6 designere har hatt stor nytte av. Se eks: https://www.stormberg.no/no/Sosiale-medier/

Til erys

Takk for kommentaren. Jeg kan godt forstå opplevelsen du har av fleecegenseren. Fleecestoff er ikke spesielt slitesterkt, i den forstand at det fort ses på plagget når det har vært i bruk, spesielt dersom pagget utsettes for friksjon. Når det er sagt, så vil isolasjonsevnene og smidigheten i plagget holde godt og over lang tid, selv om man relativt fort kan se at plagget er brukt. Det vil også være slik at jo tykkere fleecestoffet er, jo lenger tid vil det ta før plagget er utslitt.

Vigør genseren er en tynn Ultrafleecekvalitet i 155 grams tykkelse. https://www.stormberg.no/no/Produkter/Herre/Herre/Overdeler/Genser/Vigor-Ultrafleece-Genser/

Vi har mange kunder som melder tilbake at disse tynne genserne har vart både i 2 og 3 år, men det vil være avhengig av bruken.

Den fleecejakken jeg bruker mest når jeg er på tur, er en fleecejakke i 280 grams tykkelse: https://www.stormberg.no/no/Produkter/Herre/Herre/Jakker/Fleece/Draft-Fleecejakke/

Etter snart tre års bruk er jakken fortsatt fullt brukbar og det er ikke mulig å se at den har vært brukt og vasket så mye som den faktisk har:-)

Hilsen

Steinar fra Stormberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gremlin

Takk for at du sendte hanskene til oss.

Hansken du kjøpte på Intersport, ligger på våre hjemmesider: https://www.stormberg.no/no/Produkter/Herre/Herre/Annet/Hanskervotter/Brefall-PT-Hanske/

Dette er en modell som er solgt i et antall på noen tusen vinteren 2008, 2009 og i år. Vi har foreløpig ikke fått andre tilbakemeldinger på at hansken blir stiv under meget kalde forhold.

Jeg har testet hansken du sendte ved å la den ligge ute over natten i snø og -5 til -7 grader. Hansken var ikke stiv når den ble tatt på hånden om morgenen.

Som jeg skrev i en tidligere kommentar, så vil imidlertid denne type vanntette hansker med membran, også Stormberg sine hansker, bli noe stive når de brukes under svært kalde forhold (over ca 20 effektive kuldegrader). Spesielt når hansken utsattes for lave temperaturer uten å være på hånden. Da vil man klart merke at hansken er noe stiv når den tas på hånden. Etter ca ett minutt på hånden vil imidlertid bevegeligheten i hansken igjen blir god pga varmen fra hånden som fanges opp av hansken.

Vi sender hansken tilbake til deg i dag. Som kompensasjon for ditt bryderi vedlegger vi en av våre mestsolgte alpinhansker: https://www.stormberg.no/no/Produkter/Herre/Herre/Annet/Hanskervotter/Hauk-Alpinhanske/

Denne brukte jeg selv når jeg rant på ski og det var rundt 30 kuldegrader. Jeg holdt meg varm på hendene. Vanligvis bruker jeg votter når det er såpass kaldt som dette, men jeg testet ut Hauk Alpinhansken for å sjekke ut at den holdt mål under så kalde forhold. Lagde denne bloggposten da Hauk hansken ble testet ut: http://blogg.stormberg.no/post/Et-kaldt-c3b8yeblikk-i-heisen

Vi har også overført portorefusjon til din konto i dag.

Kan også opplyse deg om at jeg i dag har hatt et møte med min produktsjef og bedt han, sammen med vår hanskeprodusent, om å mulig fremskaffe nye stoffer til fremtidige vinterhansker, som tåler enda høyere temperaturer før stoffer begynner å bli noe stivere. Nøkkelen ligger trolig i smidigere membran, for det er ofte membranen som blir noe stivere ved svært lave temperaturer.

Innspillene dine har altså vært nyttige for oss. Takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormberg hansker er kanskje ikke dem du tar med deg når du skal krysse antarktis på ski, men for en liten tur i marka så holder dem sikkert i massevis...

For en liten tur i marka holder også smoking og vaskehansker, betyr dog ikke at man burde bruke det.

Servicen er jeg usikker på, den refusjonen og de hauk hanskene betaler seg selv over 500 ganger i reklameverdi. Stormberg har fremdeles ett kredabilitetsproblem, har ikke noe spesielt imot stormberg men ville ALDRI brukt noe av deres utstyr hvis jeg var avhengig av det for å gjennomføre turen eller verre, risikere liv og lemmer.

Poenget er at Stormberg er turklær, type lysløype, pølsegrilling med familien osv og funker sikkert til det.

For fjellet, altså hva som helst over tregrensa er ikke stormberg løsningen uansett hvor fristende prisene kan være, om det skal bli det trenger merket en fullstendig ny retning istedet for å ha et image som billigsegmentet til Bergans (som i seg selv sliter med å beholde seriøse kunder).

Om noen vil motbevise dette er det flott, Stormberg trenger en ny R&R avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fjellet, altså hva som helst over tregrensa er ikke stormberg løsningen uansett hvor fristende prisene kan være, om det skal bli det trenger merket en fullstendig ny retning istedet for å ha et image som billigsegmentet til Bergans (som i seg selv sliter med å beholde seriøse kunder).

Om noen vil motbevise dette er det flott, Stormberg trenger en ny R&R avdeling.

Mitt inntrykk er at noen mennesker har fordommer mot ting som ikke koster mange penger. For dem kan høy pris godt være et kvalitetsstempel. For meg, som har brukt stormberg bekledning i noen år nå, også på flere vinterteltturer over Hardangervidda, er kvaliteten på klærne ikke lenger noe usikkerhetsmoment. Jeg var litt usikker første gang, men har nå slått meg til ro med at rimelige klær kan være godt nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmarksliv nr 3 2010 har en tilsynelatende grundig test av skalljakker og -bukser.

Stormberg får totalkarakter 3,5 av 6.

Til sammenlikning får ArcTeryx og TNF 5,5 og Bergans og Norrøna 5.

Stormberg får kryss i margen for "mye for pengene" og membranen får litt tyn men beskrives som "god nok for mange".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at Stormberg er turklær, type lysløype, pølsegrilling med familien osv og funker sikkert til det.

For fjellet, altså hva som helst over tregrensa er ikke stormberg løsningen uansett hvor fristende prisene kan være, om det skal bli det trenger merket en fullstendig ny retning istedet for å ha et image som billigsegmentet til Bergans (som i seg selv sliter med å beholde seriøse kunder).

Jeg lurer nå litt på hvordan folk overlevde i fjellet før gore - tex, andre membraner, og merkelig klær uten lommer og stormklaffer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå litt på hvordan folk overlevde i fjellet før gore - tex, andre membraner, og merkelig klær uten lommer og stormklaffer???

Grunnen til at du lurer på det er at ingen av de som prøvde faktisk har overlevd og kan fortelle om det... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du lurer på det er at ingen av de som prøvde faktisk har overlevd og kan fortelle om det... :lol:

Oi, det tenkte jeg ikke på, selvsagt... :) Jeg holdt jo nesten på å falle i den fellen at det skyldtes erfaring og kunnskap. Nei, livet er farlig, ingen har overlevd det hittil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at Stormberg er turklær, type lysløype, pølsegrilling med familien osv og funker sikkert til det.

For fjellet, altså hva som helst over tregrensa er ikke stormberg løsningen uansett hvor fristende prisene kan være, om det skal bli det trenger merket en fullstendig ny retning istedet for å ha et image som billigsegmentet til Bergans (som i seg selv sliter med å beholde seriøse kunder).

Om noen vil motbevise dette er det flott, Stormberg trenger en ny R&R avdeling.

nja, tror ikke man trenger "plast" jakker og bukser i 4-5 tusenkronersklassen for å klare seg greit på fjellet. Han karen her har klart seg på en 30 år lang fjelltur stort sett over 1000 meter med ting han finner og kjøper på fretex : http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=582183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, tror ikke man trenger "plast" jakker og bukser i 4-5 tusenkronersklassen for å klare seg greit på fjellet. Han karen her har klart seg på en 30 år lang fjelltur stort sett over 1000 meter med ting han finner og kjøper på fretex : http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=582183

Og huleboerne klarte seg fint med trespyd og steinøkser, hvorfor ikke bare la kroppshåret og det vi finner i skogen være godt nok? Jeg er IKKE noen tilhenger av membranklær til 4-5 tusen, handler jo ikke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Djupnes, klar over det. Var bare for å sette ting litt på spissen.

får slenge med at de erfaringene jeg har med stormberg har vært gode.

har en lett, beige (aner ikke hva den heter) skalljakke som har fungert uten problemer i 4-5 år, den har vært brukt mye.

Ungen på snart 4 har ullundertøy, fleece, kjeledress og regntøy fra stormberg, han er en over gjennomsnittet hard bruker som er ute mange timer hver eneste dag.

Han er stort sett varm og tørr hver eneste dag han blir hentet i barnehagen, akkurat slik det skal være, til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten tur i marka holder også smoking og vaskehansker, betyr dog ikke at man burde bruke det.

Servicen er jeg usikker på, den refusjonen og de hauk hanskene betaler seg selv over 500 ganger i reklameverdi. Stormberg har fremdeles ett kredabilitetsproblem, har ikke noe spesielt imot stormberg men ville ALDRI brukt noe av deres utstyr hvis jeg var avhengig av det for å gjennomføre turen eller verre, risikere liv og lemmer.

Poenget er at Stormberg er turklær, type lysløype, pølsegrilling med familien osv og funker sikkert til det.

For fjellet, altså hva som helst over tregrensa er ikke stormberg løsningen uansett hvor fristende prisene kan være, om det skal bli det trenger merket en fullstendig ny retning istedet for å ha et image som billigsegmentet til Bergans (som i seg selv sliter med å beholde seriøse kunder).

Om noen vil motbevise dette er det flott, Stormberg trenger en ny R&R avdeling.

Må si meg 100% enig i det du skriver Djupnes! Alt til sitt bruk!

Har ikke all verdens erfaring med Stormberg - og ikke kommer jeg til å få det noen gang heller. Hadde en tur i Femundsmarka for noen år siden som vaksinerte meg en gang for alle.

Hva hjelper det egentlig om folk er snille og greie dersom produktet de selger i seg selv ikke holder mål til ditt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere på død og liv diskutere noe som egentlig ikke er et tema engang?

Stormberg funker for noen. Men for andre ikke.

Mandagsmodeller får du uansett hva du kjøper.

Om du trenger pulk, ekspedisjonsutstyr, telt, nødpeilesender, personlig lege, terapaut osv for å bevege deg ute i skogen, så for all del, bruk det.

De som klarer seg med stormberg, og mener det fungerer, kan bruke det.

Folk har forskjellige behov enkelt og greit.

At klærne fungerer er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.