Gå til innhold
  • Bli medlem

stråle av bensin ut a primus


maxkrone

Anbefalte innlegg

Annonse

Neida.

Det kommer en stråle opp av dyse som treffer flemmesprederen hvis du skrur opp nok.

La det renne ned på filten. Så stenger du ventil og tenner på filten.

Da brenner den og forvarmer dyse slik at besnin vil fordampe.

Mot slutten av forvarming kommer gjerne en liten freselyd fra dyse.

Der er bensnin som lå igjen der som da fordamper. Når flammene er nesten borte kan du skru opp forsiktig. La den gjerne gå noen sekunder på veldig lav effekt før du begynner skru opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Når det smeller har du pumpa for mye. :) Neida, Du behøver jo ikke pumpe veldig mye når flaska er full. Når det er mindre bensin på flaska er det mere luft som kan/skal komprimeres. Det skal nok litt til å pumpe så mye trykk at det går galt men siden omnifuel ikke har noe sikkerhetsventil så ville jeg ikke prøvd hvor grensa går. Det blir vell en oring som ryker vil jeg tro. Ta heller å pump litt oftere er min anbefaling. Pump til du ser du får maks effekt og så pumper du 10 - 20 pump til ettersom hvor mye som er igjen på flaska. Det burde være mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.