Gå til innhold
  • Bli medlem

Primussamletråd


runegutt123

Anbefalte innlegg

Lykke til :) ser ut til at det blir en heftig pris. Ranger 199 og Ranger 10 er på ønskelista mi også, men det blir nok bare med å ønske seg dem. Prisene har jo bare tatt helt av når det gjelder primuser, er jo helt vilt!

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Tja, var ikke akkurat noen rekord i pris ca 2200 NOK, for en så sjelden primus så er det egentlig kanskje normal sum. Ser også ut som en normal person vant og ikke disse gutta som driver med ulumskheter.

Selv så har jeg ufattelig dårlig råd for øyeblikket, så har ikke bydd på denne siden jeg forutså en ganske høy pris :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som samler på dette. Kan jo kanskje gå for en 50lapp på loppemarked. Men når det er sagt så fungerer den jo sikkert til sitt bruk enda om den bruker gassbokser som er å få tak i. Noe jeg tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gjorde akkurat det samme her. Bare begynte å lure på om det var noe spesielt med den brenneren siden den ble så overpriset, men er vell samme brenner som på alle andre bråkebrennere.

Det er ein rein bensinbrennar, altså ikkje same brennar som den vanlege parafin-bråkebrennaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har ett par primuser som trenger nytt pumpelær. Jeg har fått tak i 2 nye lær som ser ut til å passe, men klarer bare ikke å få pumpen inn igjen med det nye læret på plass. Jeg har en følelse av at jeg gjør noe galt, for når jeg prøver læret før jeg setter det på pumpestanga, virker det som det passer. Men ikke tale om jeg klarer å få pumpestanga inn med et nye læret. Ødela begge de nye pumpelærene. Er det noen med erfaring og gode råd der ute???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpelær er alltid like artig å finne riktig størrelse til, spesielt når man har et lager blandet sammen som det jeg har :) En måte å finne riktig størrelse på er å sammenligne med det gamle læret, ellers så skal den jo kunne skyves lett frem og tilbake i pumperøret samtidig som den gir litt motstand når den lager trykk.

Bestilte feil en gang og fikk lær til en Optimus 45 istedenfor 111 og det passa ikke i det heletatt, heldigvis hadde jeg en 45 stående :P.

Pleier å oppbevare alle lærene i en flaske fylt med olje.

 

Jeg tror du kan får pumpelær til Optimus 111, Nova ol fra [email protected] eller Finn Hjelmerud på Finn.no.

Eller så kan  du bestille fra den tyrkiske brukeren Sefaudi på www.spiritburner.com som jeg tror faktisk er billigst. Sefaudi er meget flink på å levere riktig størrelse og leverer oftest hurtig. Om jeg ikke husker feil så foretrekker han å bruke Paypal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Et triks er å klippe opp en brus-boks. Lag en liten trakt og sett denne "inn" i åpningen og før pumpelæret inn. Hat gjort det mange ganger og det fungerer utmerket. :)

 

mvh

 

Jens Petter

Jeg har ett par primuser som trenger nytt pumpelær. Jeg har fått tak i 2 nye lær som ser ut til å passe, men klarer bare ikke å få pumpen inn igjen med det nye læret på plass. Jeg har en følelse av at jeg gjør noe galt, for når jeg prøver læret før jeg setter det på pumpestanga, virker det som det passer. Men ikke tale om jeg klarer å få pumpestanga inn med et nye læret. Ødela begge de nye pumpelærene. Er det noen med erfaring og gode råd der ute???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.