Gå til innhold
runegutt123

Primussamletråd

Anbefalte innlegg

Får legge inn noe i Primussamletråden jeg også da, siden jeg har fått noe nytt :)

Gode gamle 111C blir herjet med ukentlig, så jeg ville ha en finprimus til bruk på pulkturer og slikt. En som holder seg ren og pen til de turene jeg vil at primusen skal brenne renest mulig i teltet, og det måtte bli en 111T.

Fant denne skjønnheten på finn.no, en jomfru. Tanken luktet bare messing:
IMG_4337.jpg.4d80b16b890e1d4ed12290dfb882ba61.jpg

Storebror til venstre. Hovedforskjellen er at 111C har en del høyere effekt, mens 111T brenner litt blåere. Avstanden mellom kjele og brenner er omkring det dobbelte eller mer på 111C (bedre flammespredning, men mer vindpåvirket tror jeg?).
IMG_4343.jpg.b84d9366929f7ece700a439eca9f8709.jpg



Ang. drivstoffdiskusjon jeg har prøvd begge brennerne på 4-takt alkylatbensin, og disse to parafintypene nå:
IMG_4354.jpg.072b52b5465d123ef8ee8a46d7e8bc75.jpg

InkedIMG_4355_LI.jpg.166cb9a0d2533aa8b7f3609dca875ba2.jpg

InkedIMG_4356_LI.jpg.492943203cdc594aaf41b89b240b505f.jpg

 

Begge typene virker bra, men Kemetyl sin brenner litt finere med litt mindre gulstikk. Så jeg kommer ikke til å kjøpe polar sin flere ganger. Jeg vet ikke nok om innholdet til å si noe mer, men det står ihvertfall litt forskjellig på innholdsfortegnelsen.
 

Bensin er tømt ut, og tankene skyllet med parafin. For å unngå at tanklokkpakning og pakning i returventil blir hard og skaper lekkasje.

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.