Gå til innhold
  • Bli medlem

Skåla og Smisetnebba


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Fredag dro Arne, Turid, Lasse og jeg over til vestlandet. Dette er min første tur hit.

Jeg lurte en stund på om jeg skulle harselere med vestlandsfjell om hvor lave de er etc i forhold til Jotunheimens 2k'er. Jeg lar være.

Skåla ved Molde var en knalltur i praktvær. Flott utsikt. Tøff nedkjøring. Morro!!

Smisetnebba på søndag kjempet vi mot snøfiller, vind og white-out. Spennende å dumpe ned i gryta uten (over)sikt på skavelkanter/stup/stener. Det klarnet opp litt nedi gryta og det ble en flott nedkjøring i nydelig pudder. Veldig gøy nede i skogen.

Noe materiale ble det fra lørdag også:

inthesky.jpg

Lasse sliter seg oppover. En ny naturopplevelse for undertegnede:

Lasse.jpg

Vengetinder.jpg

Turid ser troll:

Turid.jpg

Trollveggen.jpg

På tide å komme seg ned (fotograf er Turid)

mayhassen.jpg

Nydelig topp-panorama

Panorama.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den stilen går nå inn i historiebøkene Sondre!! Nå er det heller spektakulære fall i høyere fart som blir det nye :wink:

Klarer jo ikke å stå på ski!

Essem, du som mange andre, tror at det er kommunetopper som er tingen, det er det IKKE! Jeg visste ikke at det var kommunetopper engang, for Arne nevnte det i en bisetning.. :wink:

Hva er Sunnmøres høyeste da?

Etter den fantastiske helikopterturen til Emil her inne på forumet ( https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=19795&highlight= ) får man jo lyst til å flytte til andre sida!

Mange å ta av, uavhengig av menneskeskapte grenser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke kommunetopper er tingen, da hadde jeg forlengst gjort unna disse toppene. Men det har jeg ikke gjort. Jeg regnet nesten med at det var kommunetopper dere var ute etter siden dere tok disse to :) Høyest på Sunnmøre er Pyttegga, kommunetopp for Rauma (Romsdal) og Norddal (Sunnmøre). Du får si fra når du kommer på Sunnmøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.