Gå til innhold
  • Bli medlem

Lufting i telt.


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Har et eldre telt av merket Fjellsport liggende.

Teltet er et 3mannstelt. Telte har storm matter, og jeg vil derfor inbille meg at det er beregnet for bruk vinters tid.

Jeg stoler riktig nok ikke på stengene for høyfjell og hardt vær, men tenker å bruke det i skogsterreng vinterstid. Det er et tungt telt, så det havner på pulken.

Det jeg lurer p er hva skal jeg se etter for å vite at jeg har god nok lufting mtp fyring, gasslykt som fyring innendørs???

Er litt usikker på hva som er av lufting, men mener å huske at det sitte en ventil i hver kortende av teltet......

Tenkte å bruke det sammen med dattern min på en helge tur i vinter...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann.

jeg har et lite 2-manns tunneltelt som jeg bruker, når jeg er alene på tur. Der inne fyrer jeg omnifuel med bensin (miljøbensn). Teltet har en ventil i hver ende. Dette har fungert fint, men jeg har ikke fyrt så lenge om gangen, da jeg tenker på egen sikkerhet ang. avgassene.

Har fyrt kun i forteltet da...varmen kom godt inn i selve teltet.

Oppdaget på siste turen at teltduken var en anelse litt nært...ups... antydning til en smelteskade i en tapet sømm. Ikke hull eller noe. Så man har lært av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.