Gå til innhold
  • Bli medlem

Feller til fjellski


Nessa009

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å kjøpe meg et par billige fjellski. Skal på en 2ukers tur i Pasvik med pulk. Ser at det finnes ski med feste for kortfeller, er det vits å invistere i det?

Har dere erfaringer med kortfeller på fjellski, uten noe festesystem? Evt. tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emm. kommer du omtrent like langt med kombinasjonen smørefrie ski og langfeller (og det blir vel langt billigere enn å kjøpe nye med kortfellelås). Men med kortfellesystem har du jo mulighet til å smøre skiene om du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt meg bekjent så har åsnes den beste løsningen for kortfell. det finnes andre typer kortfell også, men disse sitter ikke særlig godt på skien. perfekt i kombi med pulk. har selv god erfaring med kortfell på åsnes amundsen. men det er ikke akkurat noe billigski da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasvik er ikke bratt, men kan enkelte steder være litt småkuppert. Det er ikke et typisk "felleland". Jeg snakker nå om langfeller, kortfeller har jeg aldri prøvd.

Feller på et slikt sted blir fort veldig tungvint. De er krevende å kjøre nedover med, så du bør ta dem av før du renner nedover noen som helst bakke. Ploging kan bli katastrofalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.