Gå til innhold
  • Bli medlem

REI.COM og godkjenningskode


Telemarking

Anbefalte innlegg

Hei,

har lest ganske lenge her inne, men det er først nå jeg lurer på noe.

En del av dere har sikkert bestilt fra rei.com. Og da lurer jeg på hvordan dere gjorde det med betaling? Jeg betalte med visa, tastet inn kortnummer og utløpsdato. Mer enn det trengte jeg ikke å taste inn.

I går kveld fikk jeg følgende email:

"Hello XXXXXXX,

Thank you for your recent order number XXXXXXXX.

For your security, we ask that you confirm ownership of your credit card by obtaining the authorization code received for this transaction. Please call the bank associated with the credit card used on this order for this information. Reply to this email with the authorization code to verify ownership of the account. Upon verification, your order will be processed.

If this information is not available, we can accept a copy of your credit card statement showing the cardholders name, billing address and account number. Also we can accept a copy of the front and back of your signed credit card and a piece of photo ID such as a driver's license or passport. You can send this either by fax or as a .jpg attachment in reply to this email. For your security please block or erase the card number so only the last 4 digits are visible."

Har noen av dere vært borti dette? Jeg har sjekket nettbanken min i dnbnor men transaksjonen er ikke bokført så det er ikke noe informasjon om hva godkjenninskoden er.

Vil koden vises frem på nettkontoen eller må jeg ringe banken for å få godkjenningskoden?

Hilsen telemarkin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som det samme som er på paypal.

Du blir trukket noen få euro eller dollar, og dette kommer som en transaksjon i nettbanken med en 4-siffret kode i beskrivelsen. Denne tar du tilbake til paypal for å bekrefte at korte/bankkontoen hører til paypalkontoen. Dermed kan du trekkes direkte fra bankkontoen din, i stedet for å måtte overføre penger til paypal for å ha stående til en transaksjon.

Kjenner ikke til REI, men det virker da tungvindt å måtte gjøre det samme hos en nettbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har brukt paypal for noen år siden og måtte bekrefte at jeg er den virkelige eieren - måtte sende en kode tilbake til paypal etter at de sendte en kode til nettbanken i den første transaksjonen jeg gjorde.

Er det ingen som har handlet fra rei.com her som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en transaksjon som kommer på den summen jeg handlet hos rei.com for, men den er ikke bokført, så det er ingen informasjon der enda, ringte banken og de sa at jeg må vente til transaksjonen blir bokført.

Er det fordi jeg sender tingene mine via jetcarrier?

hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shipping adressen er adressen som jetcarier har i usa, rei.com sender altså varene dit.

Jeg får sjekke nettbanken i morgen og ringe dnbnor i morgen for å sjekke om de har noe mer info. Får vel sende foto av meg og bankkortet tatt på et speil hvis ikke jeg får noen kode på nettbanken før 6. feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du VISA eller bruker du kredittkort? En stor fordel å bruke kredittkort - Mastercard e.l. Da slipper du å bli lurt opp i stry uansett hva som skjer.

PayPal bruker å trekke en sum - f.eks. 1 dollar fra kortet ditt. Du får da en 4 sifret kode som du kan få ved å ringe banken. Denne koden oppgir du til firmaet og de kan da se at du er rett mann. Den summen de har trukket blir deretter trekt i fra den endelige summen du betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være som nevnt over, at shipping- og billingaddress ikke er den samme.

Mener å ha opplevd det samme selv, laffen.men husker ikke hvordan jeg løste det.

Tror forresten ikke du skal bekymre deg for å fortelle REI at du er fra Norge.

For den ene ser de det vel på din billingaddress, for det andre gir de høyst sannsynlig blaffen.

De får salget, og det er det viktigste for dem.

Har opplevd i samtale med en amerikansk butikk (husker ikke om der var REI eller backcountry.com) om et produkt de ikke hadde lov til å shippe utenfor USA, og ble da tipset om at jeg feks kunne sende det til evt bekjente i USA og at de sendte det videre til meg hvis jeg hadde mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva rei ikke sender utenfor USA`s grenser:

Restricted Brands and Products

Products from the following vendors can be shipped only to U.S. addresses:

A5

Asics

Atlas

Atomic

BOB Strollers

Burton/Anon/R.E.D.

Cascade Designs

DC Snowboards (and boots)

Gnu

K2

Lib

Line

Little Bear

Madshus

Merrell

Morrow

MSR

Nutcase

Petzl America

Platypus

Polar Electro

Quiksilver/Roxy

Ride

Rome

Rossignol

Salomon

SealLine

The North Face

Therm-a-Rest

Tubbs

Yakima

Bell Sports products (Bell helmets and bike gear, Giro Helmets, Easton cycling components) are now restricted to shipping to addresses in North America (US Canada, Mexico).

Products from Chariot Carriers, Motorola and Rudy Project Eyewear can be shipped only to addresses in the U.S. and Canada.

Products from Beal, Bibler, Black Diamond, Fritschi and La Sportiva can be shipped only to the U.S., Canada and Mexico.

Products from Patagonia/Water girl can be shipped only to addresses in the U.S. and Japan.

Products from Thorlo Inc., Thule, and Ex-Officio Buzz-Off cannot be shipped to Canada.

We are unable to ship the following items outside of the U.S.: bikes, boats, car-top carriers and hazardous items.

Men skal jeg bare gi jernet og scanne førerkort og et bilde av meg sammen med bankkortet mitt og sende det til dem for å bekrefte at jeg er eieren? Kjipt hvis rei faktisk sier at en del av de varene ikke kan bli sendt fordi jeg er norsk e.l.

Men leveringsadressen som rei skal sende til jetcarrier er jo i USA, så det burde vel ikke være noe problem med tanke på at de ikke sender utenfor usa`s grenser eller?

Lurer på om jeg skal prøve med å ta bilde av meg sammen med pass, førerkort og bankkort forran et speil.

jeg bruker visa, ikke særlig glad i mastercard.

telemarkingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du bør scanne og sende førerkort, husker som sagt ikke hvordan jeg gjorde det.

Det bør ikke være noe problem å få sendt det du skal ha til jetcarrier nei, eksempelet mitt var var bare for å vise at de gir blaffen i hvor det sendes til slutt, så lenge de ikke gjør noe gslt ovenfor produsentene.

Jetcarrier er som du sier en adresse i USA, så det skal ikke være noe problem.

Som nevt et annet sted i tråden er det lurt å bruke feks mastercard til sånne ting, for da er det de som tar risikoen og ikke bankkontoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi fikk meg på rett spor og nå venter jeg til transaksjonen kommer gjennom, håper da at den koden vil stå på transaksjonen. Hvis ikke så tar jeg bilde av visakortet og meg selv i speilet. Er ikke det god nok bekreftelse at det er jeg som er eieren (bildet på baksiden av kortet og meg i speilet) så vet ikke jeg.

Jeg gir en tilbakemelding om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Backcountry.com, REI og Moosejaw har denne praksisen for å forsikre seg mot kortsvindel, det er helt vanlig.

har handlet hos både backcountry.com og moosejaw og de trekker en random sum (mellom 0.1 og 1 $) første gang du handler hos dem.

Du må ringe banken eller sjekke i nettbanken hva den nøyaktige summen er og oppgi den til dem så de vet at du eier kortet.

Dette gjør de for alle internasjonale transaksjoner, det er heller ikke ulovlig å ha norsk "billing adress" så lenge shipping er i statene.

Det er KUN shipping adresse som har noe å si for hvilke produkter du kan bestille, de kjenner godt til jetcarrier og har ingen problemer med denne praksisen så du kan handle i trygghet (de elsker europeere fordi vi legger igjen mye penger).

Hvis du er usikker på noe ringer du banken din og forklarer mailen så hjelper de deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte banken, dama jeg snaket med sa at transaksjonen ikke har kommet helt gjennom enda, men det var en kode der som hun mente kanskje var en slik godkjenningskode:

#10

så jeg sendte en email med #10 til rei.com

sendte også bilder av meg i speilet når jeg holder oppe bankkortet fra begge sider, klare og tydelige bilder. Fjernet også unødvendig kortinfo.

Phew, skal ikke være lett gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.