Gå til innhold
  • Bli medlem

Styggegjelet 23.01.2010


omn

Anbefalte innlegg

Laurdag opplevde eg, at sjølvaste Styggegjelet i Utladalen, let meg få komma på besøk.
Rune og eg stod tidleg opp, starta heimanfrå kl 07.30, og me tok ein kaffikopp ved Vettifossen
ca kl 09.00.
Her gjekk me ut på elva, som var dekt av eit fint snølag, så me gjekk eit langt stykke utan piggsko.
Etter kvart vart det meir "rotete" underlag, med issvullar, så stegjerna måtte opp or sekken.
Ingen av oss hadde peiling på kva som venta oss her inne, så me hadde med klatreøkser
og litt sikringsmidlar også. Me rusla vidare med ei øks i handa, og etter ei stund passerte me elvi frå Stølsmaradalen.
Den var heilt frosen, breid og kraftig is, og blå. Fantastisk. Men me skulle finne ut kor langt inn me kunne komma,
så det blir ikkje klatring her i dag. Men du verden kor fristande.....
Dalen, eller elvegjelet, vart trongare og trongare, med høgare og høgare vegger rett opp.
Innover bar det, meir og meir andektig bevisst på, at dette som me ser i dag,
er det ikkje mange forunnt å oppleve. Her er verkeleg utilgjengeleg.
Men slik tilhøva er no, med lite vatn og skikkeleg vinter, går det an å avlegge gjelet eit besøk.
Teknisk sett, var me overutstyrde. Me hadde greidd oss med stegjern og ei breøks.
Men kven kunne vita det...? Det er ikkje mange å spørje om korleis det er inni her.
Største usikkerheitsmomentet i dag, viser seg å vera isen.
Den var også til dels sviktande mange stader. Og til slutt var det også det som stoppa oss.
Ein heilt åpen høl, og me kan berre gå på vatnet når det er frose..... :???:
Men då hadde me gått innover frå Vettisfossen, med fart på minnst 2 km/t, i 2,5 timar.
Det skulle bringe oss inn godt forbi Midtmaradalen og Kyrkjestigen.
Dette berre trur eg, for GPS'en min fann berre 1 satelitt, og klarde ikkje å gi meg posisjonen vår.
Men beregningen min stemmer også bra med eit fantastisk "isslott" me passerte rett før me snudde.
Fyrste bekken etter Fleskedøla, som kan ha nok vatn til å lage so mykje is, kjem ned frå Friken,
på høgde med, midt mellom Midtmaradalen og Skoddedalen.
Me takka Styggegjelet pent for at me fekk komma, og returnerte til bygdi.
Måtte sjølvsagt ete opp resten av maten vår under Vettisfossen, som er vakker også om vinteren.
Etter denne opplevinga, kjem eg til å vera "høg" i mange dagar, men ikkje verre enn at eg gler meg til helgi att,
og kva som kan by seg av spennande ting....
Takk for denne gongen Rune.

post-7264-133474674915_thumb.jpg

post-7264-133474674936_thumb.jpg

post-7264-133474674955_thumb.jpg

post-7264-133474674981_thumb.jpg

post-7264-1334746750_thumb.jpg

post-7264-13347467502_thumb.jpg

post-7264-133474675038_thumb.jpg

post-7264-133474675056_thumb.jpg

post-7264-133474675073_thumb.jpg

post-7264-133474675091_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig spennende og interessant rapport "omn"! :? Har mang en gang tittet rundt på kartet over Utladalen (Norges dypeste dal) og lurt på hvordan det ser ut nedi Styggegjelet. For på sommerstid regnet jeg med at man ikke ville komme ned grunnet bratte stup som elva har gravd ut. Leste én annen rapport fra dette området tidligere http://www.fjellsportlaget.org/Tinderangler/TOM2005/NR1_2003/Styggegjelet.htm og bildene dine var med på å gi et godt innblikk av hvordan det ser ut i dette utilgjengelige og mystiske landskapet. Får lyst til å gjøre noe liknende selv, er moro med slike utflukter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin turbeskrivelse.. Praktfulle bilder.

Ikke mange som går på disse traktene nei.

Gikk der med min daværende kone i 1996, den vinteren var det kaldt. Datt uti en kulp og snudde ved enden av Styggegjelet.

Har gått der sammen med to andre på sommertid. Vi måtte leite etter passasje på to steder, Styggegjelet og Midtmaradalsfossen.

Det er ikke mulig på sommerstid å følge elven helt, ikke uten tau.

Ellers har noen representanter for Vormelis venner gått turen to ganger. Den ene turen står omtalt i årboken til turistforeningen på slutten av 70-tallet tror jeg.

Lurer på om det har vært noen padlere her også.

Ellers vet jeg at lokale jegere fra Årdal har vært i gjelet flere ganger, men om de har gått gjennom hele, er ikke godt å si.

Det er en del huler oppunder fjellet mot øst, kanskje det var her Slingsby overnattet?? Imidlertid fant vi en hule ved Midtmaradalsfossen der det var plassert en liten varde inni hulen og vi spekulerte på om det kunne være her han overnattet.

Av og til tenker jeg at det er best å ikke snakke for mye om sånne steder. Da blir de liggende urørt.

Før i tiden var det ikke spor å se etter folk i øvre del av Morka Koldedalen. Den hadde ord på seg for å være vanskelig å passere. Slingsby gikk her og han gikk på isen isflak. Men nå er det vardet sti her, mange bruker denne veien til Falketind. Men heldigvis finner vi ingen røde T-er her. Noen steder bør få ligge mest mulig urørt.

Jeg håper at de som går inn i Styggegjelet ikke setter opp varder.

Det er uten tvil et spesielt sted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden var det ikke spor å se etter folk i øvre del av Morka Koldedalen. Den hadde ord på seg for å være vanskelig å passere. Slingsby gikk her og han gikk på isen isflak. Men nå er det vardet sti her, mange bruker denne veien til Falketind. Men heldigvis finner vi ingen røde T-er her. Noen steder bør få ligge mest mulig urørt.

Enig! Jeg har gått Morka - Koldedalen flere ganger fra Ingjerdbu til Falketind — flott å gå dér. I skogen er det skikkelig sti, men høgere oppe er det noen gl. varder som viser vei.

Jeg mener ikke det er vanskelig å gå Morka - Koldedalen, men litt kjennskap i bruk av kart og kompas er på sin plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode refleksjonar gutar.

Rune og eg etterlet oss ikkje spor når me er ute.

Eg har ingen vanskar med å følgje tankane dykkar, og det er viktig å reflektere litt rundt dette med å stimulere til ferdsel, kontra det å motarbeide ferdsel i særleg utsette område.

Prinsipielt meinar eg at sporlaus ferdsel er ein føresetnad, anten ein går i Gjendeområdet, i Morkakoldedalen, eller i Styggegjelet.

Styggegjelet er, uansett så utilgjengeleg at ferdsel vil begrense seg sjølv.

Ei veke etter at eg var der, måtte nokre lokale karar snu lenge før Rune og eg gjorde.

Tilhøva må vera spesielt gunstige ismessig.

Det har heller ikkje vore snø i dette området til no i vinter.

Etter kvart som snøen kjem, vil det bli livsfarleg å gå inn i området pga skredfare.

Morkakoldedalen toler meir besøk. Ein fantastisk plass, som uansett ikkje vil bli besøkt av "vardebyggarane" trur eg....

Mestedelen av trafikken dreier seg om å komme til topps ( kan de begripe ein slik mani ? ),

og då vil det vera turane frå Tyinholmen-sida som blir løysinga for dei aller fleste.

Årdalsfjella er fulle av unike stader for oss "spesielt innvidde", men så lenge ferdsel føregår på naturen sine premissar, tykkjer eg at det er plass til fleire. Men eg skulle ønskje at fleire kunne lære seg å vera på tur, i staden for å komme seg fortast mogeleg til snupunktet, for så å komme seg fortast mogeleg heimatt.... Kan de begripe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.