Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du en satelitt telefon?


torsteinvg

Anbefalte innlegg

Annonse

Pris har jeg ikke så veldig mye formening om. Heller bruke " you break it , you buy it " prinsippet! Nå er jeg nettopp ferdig med Lars Monsen`s Kryssing av Canada på tvers boken! Jeg ser absolutt nytten av en.

Han hadde en stygg episode i nærheten av Qubeck med en skogbrann der han fikk kalt inn et sjøfly!

Selv om Monsen sier at han pakker som at han ikke har en siden det er strengt talt falsk sikkerhet. Batterier kan ryke , kan være utenfor dekning, elektronikk kan ta kvelden etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er en fear pris å leie en for da?

500 uka?

1000 2 uker ?

2000 1 mnd ?

Hvilken pris skulle til for at du skulle tatt deg bryet med å leie en før en lang tur?

Jeg har en telefon som jeg ga 12.000 for pent brukt. Skulle jeg ha leid den ut (noe jeg ikke gjør rett og slett fordi jeg ikke trenger pengene men er glad i telefonen :) ) ville jeg ha tatt 2000 for en kryssing av Grønlandsisen og 1500 for en to-ukerstur på Svalbard. For en "sesong" i Pamir eller Andesfjellene/Aconcagua hadde jeg tatt kr. 3000. Jeg hadde ikke leid den ut til elvepadling i Alaska eller kayakktur langs kysten av Grønland.

Tellerskritt (ca. USD 1-2,- pr. min) kommer i tillegg. Betingelsene vil også være "if you break it, you've bought it".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Vi har skaffet oss en Iridium, som vi er veldig fornøyd med sålangt.
Vi hadde lenge planer om å kjøpe en satelitt-telefon, men valgte å leie en istedet. Dette har fungert strålende for oss og vårt prsjekt.
Vi kontaktet st-utleie, og er strålende fornøyd med service og oppfølging, etter 2,5 måneders bruk.

 

Dette er hva vi har valgt:

- Iridium 9555, et år leie

- Kontantkort på 500 ringeminutter

 

Iridium 9555 skal god dekning over hele fjøla, noe våre erfaringer bekrefter.

 

Du kan lese mer om prosjektet vårt, et år i Nord-Skandinavisk natur, på:

www.skagoy.com

https://www.facebook.com/pages/elisetheolinecom/146595052053478?fref=ts

 

 

Hilsen Andreas&Elise Theoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ericsson R290 for Globalstar.

Har ikke brukt den de siste 5 åra.

Turen mister mye av spenningen dersom den er med.

Det er vel også litt spenning forbundet med å få satelittkontakt.

Jeg byttet ut Globalstar med Iridium.

Bestyrerinnen sover vesentlig bedre om jeg har med satelittelefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.