Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse


kenlif

Anbefalte innlegg

Annonse
Tror nok den der er litt vel drøy på sommerhalvåret. Mellom unll og fem grader skulle jeg tro den begynner å kjennes litt for heavy ut.

Noen anbefalinger av en skallbukse som er perfekt for både sommer- og vinterbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at skallbuksa har glidelåser på siden av beina for ventilasjon. I den varmeste tiden blir denne typen bekledning for varm uansett. Alt. da er andre typer bekledning som puster bedre. Kjøpte selv i fjor sommer Mammut bukse med dry3 og scoeller memb. Suveren bukse, puster godt, vindtett, ikke vanntett - men tørker hurtig. Fungerer også fint til vinter. Brukt den på skitur i -14 med brynje super thermo under. Vel og merke gikk rask skitur, ikke kosetur med pulk fra a-b.

Hva sier pengepungen din, hvor mye vil du bruke på ei bukse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig med god ventilasjon. slik at det ikke blir for varmt!

Skal sjekke ut den buksen, men er egentlig mer ute etter en "ekspedisjonsbukse". Eg bukse som passer bra for tur til Svalbard. Har planer om å reise over til Canada om ikke for alt så lenge, og tenkte å kjøpe en bukse som jeg har til den tid.. Prisnivå er ikkje kjempeviktig.

Noen som vet om Bergans Antarktis Salopette er foret slik som Bergans Sirdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et innlegg her om Hagløfs Atom Bib. 4000,- Proshell, og med driteluke :-) Virker som ei solid bukse. Nettopp kjøpt meg Arcteryx theta sv, kan jo og være en kandidat. Theta er ikke foret, vet ikke ift Atom - men så i tilfelle fint til helårsbruk - heller kle på seg under etter temperatur.

Hvis du skal til Canada og kan vente, kan du nok spare en god del hvis du velger Arcteryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcteryx er en veldig solid fjellbukse. Skal ikke ha en foret bukse, det blir bare ubehagelig. Ja da er det bedre med en varm stillongs:)

Skal reise til Svalbard i februar og trenger en solid fjellbukse (ikke foret!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger som regel ikke en ekspedisjonsbukse med mindre man faktisk skal på ekspedisjon da..

jobba 6 måneder på svalbard som hundekjører og brukte en gammel jaktbukse (billig) eg fikk til jul en gang i tiden.. jahti-jakt ettellerannet.

for øvrig samme bukse eg bruker høst, vår og vinter ellers..

en jakke kan eg til nød begripe at folk betaler mye peng, men over 1500 på en bukse uten at man evt. skal til en pol med den synes eg er relativt sløseri..

så lenge buksen ikke faller fra kverandre så stiller da stort sett ikke bena så store krav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.