Gå til innhold
  • Bli medlem

[GSV] 2 Bataljon.


Iver

Anbefalte innlegg

Hei.

Til stadighet ser jeg fler her som har kikka på russere fra GSV's poster oppe i Sør-Varanger, men hvordan er det med 2 Bataljon, er det like friluftsliv-vinkla som GSV er?

(Eventuelt noen andre retninger i Hæren hvor man kommer ut i fin natur)

- Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får sikkert nok frisk luft på Skjold, men kanskje ikke alltid så god tid til å nyte omgivelsene. Personlig ville jeg ikke vært foruten friluftsopplevelsene på grensa, men det samme sier kanskje noen i 2bn. For meg virker sistnevnte som best dersom man vil ha mest mulig "action", men man får nok ikke i nærheten av samme villmarksfølelsen som på en øde observasjonspost over lengre tid i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var Stormingeniør i Ingeniørbataljonen og altså i samme leir som BN2. Av det jeg har hørt om tjenesten på grensen kan det ikke sammenlignes helt med BN2. BN2 hadde riktignok noe mer øvelsesdøgn enn hva vi ingeniørene hadde, men jeg tror de er et stykke unna hva de har på grensen, både i generell mengde ute og kanskje ikke minst varighet av øvelsene.

I egen tid har du store muligheter rundt Skjold. Tamokdalen må oppleves. Og har du først tenkt deg til Skjold vil jeg på sterkeste anbefale STING framfor infanteriet. ;) Vi hadde veldig mye generell grønn tjeneste i tillegg til all moroa som infanteristene går glipp av, med sprengning og mineutdanning.

Her blåser vi blant annet av en halv mill i form av 800 kg C4 i en blåsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2008 var jeg i Panserbataljonen Stridsvogneskadron 2 på Setermoen, da som vognfører på Leopard 2. Gir kanskje ikke helt den friluftsfølelsen du er ute etter, men gud så morro.

Her er en video fra året vårt:

http://www.youtube.com/watch?v=ZPrTbAovuQo

Fikk være med på endel jeg aldri har fått være med på om det ikke hadde vært for tjenesten, og ting jeg aldri kommer til å få gjøre igjen, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.