Gå til innhold
  • Bli medlem

Real turmat...


ares

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

XXL taper penger på de de selger. Så tror ikke det hjelper om du kjenner noen. Jeg bestille akkurat 80 stk. fra XXL det er det billigste.

Tja vet ikke helt om det stemmer. Hadde en prat med en som jobber i en av butikken i Oslo den gangen de kjørte kampanje med Storfegryte til kr 19 pr stk.

Da tjente de nok svært lite. Men i følge han er det en ganske lav innkjøpspris på dette så han hadde følgende å si om Real ellers. "Til vanlig er dette noe vi tjener veldig godt på".

Ja jeg vet hva han sa innkjøpspris er men den kan vi jo la ligge siden vi ikke før kjøpt det for det alikvel :D

Kan jo være han ikke hadde peiling eller bløffet. Men det er nå den "inside"-informasjon jeg har på produktet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vet ikke helt om det stemmer. Hadde en prat med en som jobber i en av butikken i Oslo den gangen de kjørte kampanje med Storfegryte til kr 19 pr stk.

Da tjente de nok svært lite. Men i følge han er det en ganske lav innkjøpspris på dette så han hadde følgende å si om Real ellers. "Til vanlig er dette noe vi tjener veldig godt på".

Ja jeg vet hva han sa innkjøpspris er men den kan vi jo la ligge siden vi ikke før kjøpt det for det alikvel :D

Kan jo være han ikke hadde peiling eller bløffet. Men det er nå den "inside"-informasjon jeg har på produktet hvertfall.

Hehe, ja da sitter vi på forskjellig inside info. XXL kjøper inn i store partier og får sikkert en bedre innkjøps pris enn andre. Men jeg har litt tilleggs info her. Jeg vet om en intersport som bruker intersport sin avtale selvfølgelig og kjøper inn for ca det samme som XXL selger for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du/dere noen favoritter? (Smaker)

Tja, av Real sine varianter er nok jeg også blant de som er mektig lei av storfegryte.

Den var heller ingen kulinarisk höjdare fra starten av spør du meg. Da er Biff Satay fra

Adventure Food mye bedre imnsho.

Hvis jeg skulle velge en favoritt hos Real av de jeg smakt så blir det Kylling Karri. Liker

også Pasta Bolognese ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfegryte er ok men litt kjedelig smak i lengden, kjøttet blir og litt seigt.

Kylling i Karri er ok.

Har kjølpt Viltgryte men ikke testet den enda. Noen som har noe å si om den?

Ellers var det noe fra noen andre merker jeg fikk anbefalt. Var en pasta med lasagnesaus bl.a.

Og en hjemme som ikke er testet.

Jeg bruker ofte litt annet enn Real og. Slike pastaposter Casa de Italia(eller hva de heter). Har med tørrmelkspulver til de av de som skal ha både melk og vann. Smaker greit og er jo en del billigere enn Real. Dog er vel vekt litt mer enn Real pr Kcal.

Noen som har test Real Field Meal, de grønne pakkene laget for forsvaret? Noen andre retter der som er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har en høy innkjøpspris på Real.Vi i XXL selger den med tap rett og slett.

Kan ikke skjønne hvem Borgern har snakket med i XXL da alle i det systemet kjenner til

prisen og innkjøp av Real.Real Frokost kr 45,Middag kr 48.Kun viltgrytta som har en noe høyere pris

og da bare noen få kr.

Vennlig hilsen

Annsat i XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har en høy innkjøpspris på Real.Vi i XXL selger den med tap rett og slett.

Kan ikke skjønne hvem Borgern har snakket med i XXL da alle i det systemet kjenner til

prisen og innkjøp av Real.Real Frokost kr 45,Middag kr 48.Kun viltgrytta som har en noe høyere pris

og da bare noen få kr.

Vennlig hilsen

Annsat i XXL.

Hvordan i alle dager får dere det til å fungere, med tap altså? :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har en høy innkjøpspris på Real.Vi i XXL selger den med tap rett og slett.

Kan ikke skjønne hvem Borgern har snakket med i XXL da alle i det systemet kjenner til

prisen og innkjøp av Real.Real Frokost kr 45,Middag kr 48.Kun viltgrytta som har en noe høyere pris

og da bare noen få kr.

Vennlig hilsen

Annsat i XXL.

Fikk jeg i alle fall bekreftet det med tap :)

Alle med litt vett i skallen har et eller flere produkter de skal være billigst på slik at du som kjøper handler der og gjerne kjøper litt til.

Tenk på LUDO TELE2 som gi vekk ca 170 kroner per mnd.

Dette gjør de for å være billigst men de taper jo som bare det på abonnementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at XXL selger varer med tap,kansje ikke med fortjeneste....men ingen butikker selger varene sine for mindre enn det de kjøper de inn for,,,,,det trur jeg rett og slett ikke på.

Det er veldig ofte lønnsomt å gi bort ting. Derfor er det jo mange bensinstasjoner som gir bort gratis kaffe, nettopp fordi

det gir et mersalg av andre produkter på lang sikt.

Jeg ser ingen grunn til å tvile på XXL sine egne utsagn her i tråden om dette. Det er sikkert ikke mer komplisert enn

at det fra starten av var en aldri så liten kalkulert risiko, og nå ser de sikkert at til tross for tapet på turmat så tar de inn

desto mer andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du/dere noen favoritter? (Smaker)

Som en del andre er inne på, storfegryten er god, men ikke når du har spist 30 denne sesongen.

Min klare favoritt er steinbit med dillmarinerte reker. Har fremdeles igjen en del av denne fra militæret. Siste uken på NATO-øvelsen fikk vi en ladning som omtrent kun inneholdt denne. Med masse sære folk som heller dro på evige bamsemumspatruljer, ble det en del steinbit med hjem B)

Synes også torsk i rømmesaus eller hva den heter er bra. Lapskausen er ok. Styr unna sei i tomatsaus! Den er fæl. Utenom dette synes jeg de fleste lunsjene er bra, og selvfølgelig den "originale" frokosten (den som heter frokostblanding?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ofte lønnsomt å gi bort ting. Derfor er det jo mange bensinstasjoner som gir bort gratis kaffe, nettopp fordi

det gir et mersalg av andre produkter på lang sikt.

Jeg ser ingen grunn til å tvile på XXL sine egne utsagn her i tråden om dette. Det er sikkert ikke mer komplisert enn

at det fra starten av var en aldri så liten kalkulert risiko, og nå ser de sikkert at til tross for tapet på turmat så tar de inn

desto mer andre steder.

Enn i alle dager...

Bensinstasjoner "gir bort gratis kaffe", ved å få deg til å kjøpe en metallkopp som "låser deg" til deres bensinstasjon. Det vil si at når du er ute og kjører og kjenner pølsehungeren rope i magan, så venter du på statoilstasjonen i stedet for den første og beste bensinstasjonen langs veien. Dermed går "tapet" av den litt ugne kaffen opp i opp siden du nærmest alltid vil velge deres bensinstasjon for dine andre behov, det være bensin, pølse eller dasspapir på søndan :)

Dette kan derimot ikke sammenliknes med en nettbutikk da du ikke "låser" deg til en nettbutikk ved å kjøpe en enkelt vare du synes er billigere hos de, og i mange tilfeller er frakten så billig at du neppe tenker "jaja, shitt la gå jeg kjøper et par ski samtidig, sparer jo 40 kr frakt!".

Forøvrig ser jeg god grunn til å tvile på utsagnet fra en såkalt XXL ansatt da språket hadde tydelige mangler og manglet logisk sans. Personen kan tydelig ikke ha noe med økonomiavdelingen i XXL å gjøre, og om han har det så er det rart at butikken i det hele tatt går rundt B) Kanskje det er han som også står bak den flotte hundeartikkelen om pissing langs trær og slikt!

Helt på tampen koster real turmat 50 kr for alle typer (minus frokosten som koster noe mindre) her i den lokale sjappa, men er neppe aktuelt at folk reiser hele veien hit kun for å kjøre turmat så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn i alle dager...

Bensinstasjoner "gir bort gratis kaffe", ved å få deg til å kjøpe en metallkopp som "låser deg" til deres bensinstasjon.

Du tar feil. Jeg snakker ikke om de såkalte "kaffeavtalene", men om ordentlig gratis kaffe. Du går inn, fyller Evergood på pappkrus fra TV-kanne og går ut. Om du kjøper noe ekstra er ditt eget valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke sitere da det er flere av dere som tar feil B) hehe..

Jeg kjenner eieren av en sportsforretning og andre butikker forsåvidt.

Og jeg kan bekrefte at flere forretninger selger med tap på visse varer for å så tjene dette inn på andre produkter. Særlig i større byer der det er mer pris konkurranse.

Men de av dere som tror at jeg bare finner dette opp, og holder deg for narr skal få lov til å tro dette. Og kanskje ved en senere anledning i livet, så vil også du kanskje se det selv med dine egne øyne, på et innkjøps papir du kan ta å føle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil. Jeg snakker ikke om de såkalte "kaffeavtalene", men om ordentlig gratis kaffe. Du går inn, fyller Evergood på pappkrus fra TV.kanne og går ut. Om du kjøper noe ekstra er ditt eget valg.

Poenget står enda: Du går FYSISK inn i en butikk, fordi du VET at det er gratis kaffe der. Dermed har butikken vunnet deg som kunde INN i butikken, og prinsippielt sett betyr det mer penger. Om du kjøper noe ekstra er ditt valg, sannsynligheten for at du bruker penger hos dem er større når du faktisk ER i butikken, enn om du sitter hjemme og sipper kaffe. Du MÅ da se dette enkle salgstrikset? Butikker er kapitalisme, du bruker de midlene du kan for å få penger. Hvis ikke kunne du like gjerne latt være.

Jeg har selv jobbet i butikk og jeg benekter ikke for at butikker kan selge med tap. Da gjelder gjerne to prinsipper:

a) Man er på konkursens rand, alle kundene går til andre butikker og du MÅ ha penger. Varen trenger ikke gå i pluss, til nøds kan den gå til selvkost - og om situasjonen virkelig er kritisk så selger du for det du kan få.

B) Det er et salgstriks for å få kunden inn døra på butikken. Som jeg nå har poengtert og vil poengtere for tredje gang: kunde i butikken = penger.

Hvis XXL nå skulle selge for slikt et vanvittig tap, hvorfor selger den lokale sjappa turmaten for samme prisen (47 kroner fast for alle) uten tap? HVORFOR skulle de ønske å selge for tap, hvilket produkt er det som veier opp for salget av turmaten?

Hilsen Borealis med 30 stp Bedriftsøkonomi og erfaring fra butikk og bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis XXL nå skulle selge for slikt et vanvittig tap, hvorfor selger den lokale sjappa turmaten for samme prisen (47 kroner fast for alle) uten tap? HVORFOR skulle de ønske å selge for tap, hvilket produkt er det som veier opp for salget av turmaten?

Hilsen Borealis med 30 stp Bedriftsøkonomi og erfaring fra butikk og bestilling.

Med den bakgrunnen burde du vite meget godt at det er helt vanlig praksis å selge produkter med tap. Elektronikkkjeder selger ofte store produkter som tv-skjermer osv. med tap under tilbudskampanjer. Matbutikker selger ofte varer med tap. Spillkonsoller blir ofte solgt med tap fra produsenten sin side.

I butikkeksemplene så er det ikke nødvendigvis at kunden tar med seg en ny vare i samme øyeblikk, men at kunden blir kjent med kjeden. Hvis man har handlet turmat hos XXL en gang, så er sjangsen større for at man handler der neste gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du nevne et annet produkt en sportsforretning har som trengs å kjøpes jevnlig av konsumer. Som igjen da skaffe flere kunder i butikk som det så fint ble sagt?

Derfor selges turmat billig.

altså prisene fra Real turmat har gått mye opp i den siste tiden. Det har du kanskje lagt merke til. Og hvis din lokale sjappe har kjøpt inn mye for en stund siden, så kan det være de tjener det kan ikke jeg si noe på, da jeg ikke kjenner til den situasjonen. Husk at produktet har 5 år holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.