Gå til innhold
  • Bli medlem

ta fellene av og på på samme tur


arnegp

Anbefalte innlegg

litt nybegynner med feller her og har et spørsmål.

håper noen kan hjelpe meg med hvordan det er å ta fellene på og av skiene på samme tur? turen begynner i oppoverbakke og får en fin nedoverbakke for så ta fatt på den skikkelige oppstigningen.

tar man fellene av i den første nedoverbakken og så tar på våte feller til den skikkelige oppstigningen? har jo hørt at man ikke skal ta på våte feller på våte ski...

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få fellene til å sitte skikkelig etter at de er brukt en gang eller flere ganger så er det første jeg gjør når jeg skal sette på fellene igjen er å få vekk all snø eller vete under skiene. Jeg pleier enten å tørke de med en hanske eller litt toalettpapir. Derretter legger jeg de på bakken med undersiden opp slik at de tørker litt mer mens jeg finner fram fellene igjen. Tørre ski er viktig for å få fellene til å sitte godt. At fellene er våte gjør som regel ikke noe så lenge skiene er tørre. Hvis fellene vert brukt mye kan du legge på ny lim. Koster ca en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper også å varme fellene på kroppen en stund før du legger de på. Om du ikke bruker de mens du går kan du ha de under jakka til du vil sette de på. Om morgenen kan du varme de litt over primusen til du setter de på. Varme feller sitter godt, kalde sitter dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.