Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger


gyteklar

Anbefalte innlegg

Vurderer Tubbs sine Mountaineer truger, men hvilke str burde jeg kjøpe? Med så lite klær at snurrebassen synes viser vekta ca 70 kg. Jeg kommer nok ikke til å gå med veldig tung sekk med trugene, da jeg for det meste bruker pulk, men litt må jeg ha å "gå på". Noen med erfaringer med disse trugene eller tilsvarende angående str og ellers andre tips å ta i betraktning........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann..

Jeg har brukt disse trugene nå i to år, og med små enkle reparasjoner er de solide som bare juling. Jeg bruker selv 28", og veier litt over 80 kg. Trugene har for meg primært vært til fjellbruk, og ikke de lange marsjene på flatt lende.

Har både bært tung last på ryggen og uten last med disse trugene, og det er nok ikke trugene som er begrensningen, men motivasjonen i de fleste tilfeller :roll:

Uansett, jeg er veldig fornøyd med disse trugene, og vil anbefale deg og kjøpe de om du trenger truger som tåler mye juling, stein og røff behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egenlig bare den bruken du nevner jeg har brukt trugene til, og jeg er fornøyd med de. Jeg har ikke prøvd andre truger så det er vanskelig å sammenligne med hvordan andre merker/typer er :roll:

Der det blir for bratt for trugene har jeg byttet til stegjern og isøks, men tviler på at jeg hadde følt meg trygg på truger der uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med disse trugene i str 30" nå i januar. Jeg veier ca 80kg og har gått med en lett dagstursekk. Har rukket en del toppturer allerede og må si at jeg er svært fornøyd med dem! De sitter vanvittig bra både opp, ned og sidelengs. Det er nok en grunn til at disse vant trugetesten i siste Villmarksliv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger i underkant av 80 kg netto, og har Tubbs Mountaineer i 25". Det er i minste laget. De er lette å gå med når det er noenlunde fast, men bærer litt for dårlig i dyp løssnø (når man aller helst vil ha brettet med seg opp). 30" hadde nok vært ideelt for min del.

Du kan kanskje klare deg med 25", men jeg tror jeg ville gått for 30" selv til en "liten tass" som deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Tubbs Wilderness 36 en hel sesong nå og er veldig fornøyd. Fullt vinterpåkledd veier jeg inn til en matchvekt på 100kg, så forholdet vekt vs dimensjon synes jeg er god. Har ingen problemer å gå med dem, og har hatt dagsturer både i skog og på snaufjell med vinteroppakning og har ikke møtt på problemer i det hele tatt. Har erfart spekteret skare, dypsnø, slaps og nysnø på hard skare. Kan anbefale trugene som en god allrounder. Skal du på toppturer går det helt sikkert fint det og, men da er det kanskje andre truger som er mer spesialtilpasset det målet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.