Gå til innhold
  • Bli medlem

Noe som har tips til en førstegangskjøper av truger?


jenpa

Anbefalte innlegg

Hei Fjellforum!

Er det noen der ute som har tips og erfaringer til en førstegangskjøper av truger?

Ser på nettet at det finnes mange varianter i alle prisklasser....og såvidt jeg kan se av bildene er det nokså forsjellige rent teknisk...

Mine vil nok bli mest brukt i skogsterreng, men når jeg først kjøper truger vil jeg ha etpar jeg også kan ta med på topptur.

Jeg ser at vekt kan ha betydning for valget, selv er jeg nær 90 kg...uten sekk!

Når det gjelder sports/tur utstyr pleier jeg normalt å gå for gull, det har jeg skjelden (aldri) angret på, men hva er det beste til mitt bruk?

Kjør debatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er strålende fornøyd med mine Tubbs Mountaineer 30"! Det er viktig at du velger riktig størrelse på trugene. Når du ser på vektgrensene for de forskjellige må du huske at det er all vekt over trugene. Selv veier jeg ca 80kg og går med lett dagstursekk. Husk at det er billigere å kjøpe kvalitet første gangen enn å gå for et billig bomkjøp, og så går til innkjøp av kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg spesielt merke til om reimen bak hælen er lett å feste med hansker på. Vi har Tubbs av en litt billigere klasse (ca. kr. 1200 tror jeg) og den har faktisk et klønete system. Reimen bak hælen er skikkelig vanskelig å feste og man må ta av selv tynne hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.