Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette pakkposer


torsteinvg

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg er dårlig til å bruke søk funksjonen. Men jeg ønsker at denne posten skal gi god info om vanntette pakkposer.

Eks:

Merke: Inuk

Pris: 199 ,-

Hvor kan den kjøpes: http://www.prima-villmark.no/

Spesefikasjoner: har d-ring, laget i polyester, finnes i 5 liter 10 liter 15 liter.

Din vurdering: Jeg bruker disse og de fungerer flott vinter som sommer.

Legg gjerne inn et innlegg. Jeg kunne tenke meg å finne en pakkpose som er billig og med ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KJøpte noen poser med ventil på Smart CLub. Merke Kampac eller hva de heter.

KOstet vel kr 99 for en 30 eller 40 liter så vidt jeg husker. Er noen stroppfester i hjørnene på de.

Har fungert bra så langt på kanotur.

Men kjenner at de er litt tynnere enn dyrere merker så de holder vel kanskje ikke like lenge.

Til vanlig i sekken bruker den den 3-pack fra Inuk.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sea to summit har jeg brukt endel av men for mitt bruk tåler de ganske enkelt ikke nok.

Til kanopadling bruker jeg eureka! sine pakkposer. Helt perfekt til det bruket.

Jeg har god erfaring med sea to summit. Har fra to forskjellige produsenter, og sea to summit holder vannet ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med sea to summit. Har fra to forskjellige produsenter, og sea to summit holder vannet ute.

Syntes de har en lei tendens til å gå lekk for fort. Kanskje jeg har urealistiske forventninger av hvor lenge de skal vare.

De fleste Sea to summit posene jeg har hatt har vel røket etter ca 40-50 turdøgn. De billigere McKinley posene har jeg hatt ca 150 turdøgn og de funker enda de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Exped, Fold Drybag CS

Pris: 99,- til 189,-

Hvor kan den kjøpes: UTE.no

Spesifikasjoner: Har D-ring, rulletopp, er laget i PU-belagt 70D Taffeta nylon. Har 10.000 mm vannsøyle og teipede sømmer (PVCfri), finnes i 3, 5, 8, 13 og 22 liter.

Vurdering: Brukes til "alt" her i gården, d.v.s klatreutstyret til jentungen på vei til og fra trening, i sekk på tur, etc. De gjennomsiktige panelene i siden og forskjellige farger på størrelsene gjør det enkelt å holde orden.

Bruker de minste posene til småting og elektronisk dilldall etc, og de større til klær og mat osv. De har dog ikke ventil slik trådstarter ønsker. Er godt fornøyd med disse til mitt/vårt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de har en lei tendens til å gå lekk for fort. Kanskje jeg har urealistiske forventninger av hvor lenge de skal vare.

De fleste Sea to summit posene jeg har hatt har vel røket etter ca 40-50 turdøgn. De billigere McKinley posene har jeg hatt ca 150 turdøgn og de funker enda de.

Tja, det kan jo ha noe med hva vi mener er "Lang holdbarhet" Alt blir jo relativt. Pakksekker for svigermor vill jeg si holder ganske

lenge, hvorfor kan man jo gruble på selv.?! Men for Lars Monsen derimot.!!! :wink::)

Jeg har vell mellom 30 og 60 turdøgn i året. Min sea to summit er ganske liten,

(8 liters) bruker den bare til småting. Har hatt den i 2 -3 år nå. Kanskje jeg bare har vært veldig heldig med min pakksekk.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Syntes de har en lei tendens til å gå lekk for fort. Kanskje jeg har urealistiske forventninger av hvor lenge de skal vare.

De fleste Sea to summit posene jeg har hatt har vel røket etter ca 40-50 turdøgn. De billigere McKinley posene har jeg hatt ca 150 turdøgn og de funker enda de.

Nå har Sea to Summit i hvertfall 4 forskjellige modeller basert på tykkelse og vekt. Ultrasil, Lightweight og Big River er de du oftest finner i handelen. Jeg gjetter på at det er lightweight/std de over har brukt. Lightweight er helt ok allround, og også den billigste av disse. Men du skal være nøye på brettingen på disse for å få de 100% tette. Som produsenten sier, så er de

Not intended for situations where dry sack will be submerged under water.
Men de er billige. Priser fra 119 (2L) til 199 (35L) hos XXL. http://www.xxl.no/ryggsekk-bag/sekker/pakksekker

Ultrasil blir for tynt til det meste om du har noen skarpe kanter i nærheten, og en liten revne blir fort til en stor. Men er noe for gramjegerne. Big River er solid nok til å tåle det meste, og har doble d-ringer. Ca 350-400 for 35L hos XXL.

I forhold til det du etterspør torsteinvg, så finnes finnes det også en variant med event-membran i bunn som fungerer som ventil og slipper ut luft: http://www.seatosummit.com/products/display/64. Denne har jeg ikke prøvd, og kjenner ikke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Askalitt

Pris: 169,- og 189,-

Størrelse: 20 og 40 liter

Vurdering: Kjøpte 20 literen, den fungerer veldig bra. Den har en svært intens oransje/gul farge og vindu i siden for å se hva du har inni. Den har ikke ventil, men det er ikke noe problem å kompriere innholdet av den grunn.

Anbefales: JA

Link: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=137060499

Hilsen Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.