Gå til innhold
  • Bli medlem

Jetstove


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg var med noen amerikanere på en fjelletur, og de hadde med seg

dette fiffige apparatet:

http://www.jetboil.com

De skrøt fælt av det. Instant coffee in 120 secs.

Det funket i praksis også.

Noen som har erfaring med lignende "rocket science"?

Jeg har nesten lyst på en...

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har veldig lyst på en selv, men må bestilles over nett, ikke noen importør i Norge enda. Skrev mail til firmaet bak Jetboil og de foreslo og bestille fra REI.com. Har ikke bestilt enda.

Den fikk veldig god omtale i Backpacker sine utstyrrsomtaler som en av de mest spennende nyvinningene på markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke folk i REI (litt reklame). Jeg var i butikken deres i Roseville, Minnesota tidligere i år, og det er reinspikka outdoors-butikk med meget bra utvalg.

NB! Deres eget merke er til dels vesentlig billigere enn "ledende" merker, noe som kanskje vil gjenspeiles på kvalitet og finesser (det får jo den enkelte vurdere). Jeg kjøpte et 2-mannstelt for sommerbruk, og har absolutt ingen ting å utsette på kvaliteten så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra med Jetboil utenom at den er veeeldig kjapp er at den bruker veldig lite brensel sammenlignet med lignende brennere, den nytter også mye mer av varmen som blir produsert enn tilsvarende brennere. Derfor den vant tester i Backpacker osv. Har fortsatt lyst på en slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken der jeg jobber fikk vi kikke på en Jetboil, et demoprodukt, og ivrige som vi var blåste vi i gang brenneren. Brenneren gav som lovet fin effekt, men kjelen smeltet og var ødelagt på et øyeblikk. Nå er det så klart sjelden man bruker et kokeapparat uten vann i, men vær obs på at tørrfyring/velting etc. fører til uopprettelige skader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau,jau p... s.., funka stormkjøkkenet, men har ikkje noken skikkelig brenner, og i staden for å svi av penger på MSR som du, tenkte eg på den Jetboil-saken. Når en først skal investere er det greit med noko som kokar vatn kjapt, både for gryterettar, REAL osv, men utrolig greit på kvelden om en skal lage til varm drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.