Gå til innhold
  • Bli medlem

Troll ski


Helgeland

Anbefalte innlegg

Fant et par slike etter min far under opprydding.

Har vært brukt et par ganger maks, med innfelt hardved i kantene og rottefella 75mm binding.

Tenkte evt. å bytte binding siden det ikke var sko å finne.

Er maaange år siden jeg har hatt langrennski på føttene så jeg trenger litt råd.

Er det kanskje en ide å fortsette med 75mm rottefella eller er det andre anbefalte bindinger som kan anbefales.

Er det kanskje like lurt å kjøpe nye ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innfelt hardved langs kantene? Er det treski? Dette er vel ei turlangrennski, så til bruk i løyper ville eg bytta til BC- binding, om du ikkje har støvlar som passar til 75 mm.

Hadde og nokre TROLL ski ståande ppå låven, som eg tenkte dotter mi kunne bruke når dei skulle ha fjellsikringskurs i 9 klasse. Problemet var berre navnet TROLL, så etter mykje om og men, vart navnet klussa over med svart tusj.. (ein er vel ikkje troll om ein går på Trollski)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er treski ja.

Skal ikke i løyper med de , men tenkt brukt på fjellet.

Jo mere jeg studerer ski med tilbehør ser det ut som det blir såpass kostbart å bytte binding eller kjøpe 75mm skisko at jeg snart er på samme kostnad som ny fjellskipakke.

Har forresten toppturski (salomon xscream) hengende i garasjen som er lite brukt hittil, kanskje de kan brukes til tur med mykere sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg med på finn.no eller stikk innom nærmeste bruktbutikk. Så kjøper du deg heller et skikkelig

sett fjellski med Crispi Sydpolen eller tilsvarende på neste lønning :)

Ville beholdt 75mm bindingene og brukt de som vintage-ski. Treski fortjener lærsko og bindinger av metall,

ikke sånn nymotens plastikk (sa han med 5 par glassfiberski i boden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.