Gå til innhold
  • Bli medlem

Smørefrie ski uten stålkant


eathprod

Anbefalte innlegg

Hei, ser etter en fjellski som er smørefri og uten stålkanter, alt jeg har sett er FISCHER

S-Bound Jakt Crown på Oslo Sportslager og Fischer BC Country Crown i en størrelse på Sportsnett.no

Finns det andre plasser hvor man kan finne noe slikt, eventuelt andre merker og ski

Blir en allround ski som skal bli brukt til snørekjøring og skigåing i variert terreng.

Sett snakk om å avrunde stålkantene med fil, men har ikke noe erfaring med det og vil ikke ødelegge kjøreegenskapene på skiene.

Ikke sikker på hva som vil passe meg best, er ca 188 lang og ca 100 kg.

Må vel vente til rundt påsketider før de begnner å selge skiutstyr til reduserte priser!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på slutten av mitt tredje par Fischer fjellski - smørefri og uten stålkant. De blir brukt til påsketur, jakt, topptur, osv - kort sagt alt som ikke foregår med racingski og kondomdress.

Har begynt å se litt etter nye og finner foreløbig bare Fischer på mitt litt tilfeldige søk; XXL, Obs! Sport, Intersport osv.

Hvorfor vil du ikke ha Fischer?

Mine 75mm lærsko type Varg er også modne for utskifting snart og jeg vil gå for samme sko neste gang. Ser de har kommet med en modell som er mer foret nå og vil vurdere den selv om jeg sjelden har frøset på beina med den enkle modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på slutten av mitt tredje par Fischer fjellski - smørefri og uten stålkant. De blir brukt til påsketur, jakt, topptur, osv - kort sagt alt som ikke foregår med racingski og kondomdress.

Har begynt å se litt etter nye og finner foreløbig bare Fischer på mitt litt tilfeldige søk; XXL, Obs! Sport, Intersport osv.

Hvorfor vil du ikke ha Fischer?

Mine 75mm lærsko type Varg er også modne for utskifting snart og jeg vil gå for samme sko neste gang. Ser de har kommet med en modell som er mer foret nå og vil vurdere den selv om jeg sjelden har frøset på beina med den enkle modellen.

Fischer er nok helt ok, men ville se etter alternativ før man går til innkjøp av nye ski, både pris og modell.

Hvilke modeller har du kjørt med til nå, og hva tror du neste blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste ski-parene har vært Fischer BC Country Crown.

Jeg har ikke startet å se seriøst etter nye ski da jeg håper de jeg har holder ennå, men det kan fort bli Fischer igjen. Jeg synes smørefri-mønsteret deres fungerer veldig bra på det aller meste av underlag og er dessuten avhengig av å ha uten stålkant pga hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for S-Bound Jakt Crown og Rottefella r8 bindinger og Scarpa T4 sko. Er Godt fornøyd, nå har eg bare 3 turer i veldig løs snø, men til bruk å labberundt med og noen toppturer må dette være knall.

Fornøyd så langt.

Greger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra de i dag at de ikke kan skaffe Fischer Villmarka Crown likevel.

Skien blir en allround ski og ikke sikker på om Country Crown vil være bedre til mitt forbruk en Jakt Crown.

edit: etter litt tenkning kjøpte jeg Country Crown

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.