Gå til innhold
  • Bli medlem

fjellskipakke.


mortenjakob

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe meg fjellski til bruk på fjellturer og gå på topper som er i nærheten. Har randone skiutstyr som jeg bruker på toppturer, men dette er tungt å gå med over lengre strekninger. Ønsker fjellski som har gode kjøreegenskaper men samtidig ikke for tunge å gå med. Så har tenkt ut den perfekte skipakken, tror jeg.. noen som har erfaring eller meninger om følgende kobinasjon?: VOILE 3-Pin Cable Telemark Binding 75 mm fjellskibinding m/Vidje og Rottefella Oppbygningsplate 10mm, Åsnes Ingstad Fjell FL eller Åsnes Nansen FL, Varg Skavl eller ALFA Grønland fjellskistøvel.

Håper at noen kan hjelpe meg med tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

- har selv Åsnes Combat/Ingstad med Rottefella Chillie-binding på 10 mm plate og skinnstøvel fra Garmont. Passer bra for turer i variert terreng hvor man ønsker å kjøre telemark i bakkene. Bruker også skifeller i lange motbakker. Skal du bare gå langt i horisontal rettning er kanskje en smalere ski med tåbinding å anbefale. Fordelen med Chillie-binding er at støvlen sitter klistra i skia, noe som er bra dersom du tung sekk. For reine toppturer kjører jeg Åsnes V12 med Chillie-binding og Scarpa T4 - utmerket får vårskiturer på hard snø.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.