Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndvarmer


fjellrypa

Anbefalte innlegg

Ser at noen snakker om hånd-/fotvarmere i andre innlegg. Hva slags erfaringer har dere, og hvilken type anbefaler dere? Det finnes jo både kullstifttype og poser der noen kan brukes om igjen.

Kan de f.eks puttes rett i votten, eller blir de FOR varme i nærkontakt med huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har (hadde) to håndvarmere av denne typen (ikke nøyaktig det merket) http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=32&pId=1501 Flytende kjemisk væske med en metallbit. Men i det siste har den utløst seg selv i sekken på turen før den er blitt tatt i bruk, mulig det er fordi den er begynt å bli gammel (hatt de i over 10 år).

Men nå nettopp, skulle jeg koke opp igjen de stive varmerne. Jeg klarte å glemme at de lå i kjelen (surrekopp), og når jeg skulle skru av varmen var posen totalt smeltet med innholdet flytende og kokende oppi kjelen.

Deretter skulle jeg helle kaldt vann oppi kjelen, og da eksploderer det og spruter hvitt skumlignende greier utover hele kjøkkende. Godt jeg har reflekser og genser på meg, for det jeg fikk nær huden førte til utslett. Så nå har kvelden gått til storvask av kjøkkenet. :shock:

Er ingen kløpper i kjemi, kanskje andre som vet om det var saltvæsken eller den smelta plastikken som førte til kjemisk reaksjon med kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha med et par av engangstypen på tur. De varer ganske lenge og er greie å bruke hvis man er veldig kald på fingrene å må mekke litt med primus eller skibindinger. De kan brukes til å tine litt med, og jeg pleier å legge de i mellom de to vottene jeg bruker (har stortsett alltid tynne hansker innerst og votter utenpå), da varer de omtrent en dag. slike som må kokes fungerer for dårlig på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt håndvarmere siden jeg var 11, og starta med vinterfeltskyting.

Har testa kull og bensinvarmere.

Konklusjon: Bensinvarmere er supre, kullvarmerne er umulig å få drivstoff til, og lukter for j.....

Du finner bensinvarmere hos ebay.

Bensinhåndvarmeren til Zippo, er meget forseggjort.

En full bensinvarmer, brenner i 8-12 timer.

Isfisketur med en håndvarmer i hvert støvelskaft, og en i hver stikklomme, samt pelslue på topplokket

er suverent. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
Har (hadde) to håndvarmere av denne typen (ikke nøyaktig det merket) http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=32&pId=1501 Flytende kjemisk væske med en metallbit. Men i det siste har den utløst seg selv i sekken på turen før den er blitt tatt i bruk, mulig det er fordi den er begynt å bli gammel (hatt de i over 10 år).

Men nå nettopp, skulle jeg koke opp igjen de stive varmerne. Jeg klarte å glemme at de lå i kjelen (surrekopp), og når jeg skulle skru av varmen var posen totalt smeltet med innholdet flytende og kokende oppi kjelen.

Deretter skulle jeg helle kaldt vann oppi kjelen, og da eksploderer det og spruter hvitt skumlignende greier utover hele kjøkkende. Godt jeg har reflekser og genser på meg, for det jeg fikk nær huden førte til utslett. Så nå har kvelden gått til storvask av kjøkkenet. :)

Er ingen kløpper i kjemi, kanskje andre som vet om det var saltvæsken eller den smelta plastikken som førte til kjemisk reaksjon med kaldt vann?

Syre i vann kan gå an, vann i syre: møt et uhyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en butikk i Sandvika eller i gåavstand fra Nasjonaltheateret som selger kjemiske håndvarmere (engangstypen)? De hadde det ikke på Sportsnett.

Både Claes'ern, XXL og G-Sport hadde på mandag iallefall.

Kjøpte de på G-Sport selv. Tror det var 29,- for et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.