Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde på randoneeski


Jay1

Anbefalte innlegg

Hei,

har planer om å skaffe meg randoneeski over nyttår. Litt usikker på hvor lang de bør være. Jeg er veldig høy (201 cm), og de skiene jeg ønsker (K2 Coomback) finnes ikke lengre enn 188 cm. Er det langt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er selv 195, og synes 188 virker vel kort. Jeg antar du har fokus på nedoverkjøringen siden du har blinket ut Coomback. Jeg ville i stedet vurdert Vølkl Gotama (195cm), eller DPS Wailer 95/105 (195cm). Sistnevnte er dyr, men innehar den forholdsvis skjeldne kombinasjonen av svært lav vekt sammen med meget gode kjøreegenskaper.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge på ski er veldig individuelt! Kommer mye ann på hva man liker, hvor man har tenkt å kjøre (kjempelange ski er ikke veldig praktisk om du kjører mye skog), og ikke minst hvor mye ski du har kjørt før.

Men, som tidligere nevnt i tråden her, ville også gått for en annen ski om jeg var deg, og hadde kjørt litt ski fra før.

Coomback er forøvrig en veldig morsom ski å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.