Gå til innhold
  • Bli medlem

Sportsbutikk i utlandet/USA


Villmarkens sønn

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kjøpte mine randoski her noen år siden, men de er ikke like gode som før...men bra for siste sesongs varer

http://www.telemarkski.com/

Ellers de vanlige

REI og varianter (outlet)

Backcountry.com og outlet

EMS.com (mindre utvalg)

http://www.sierrasnowboard.com/

Sierra Trading Post

amazon

sportsauthority.com

Dick's sporting goods

Altrec.com

og de mer fjell/klatring orientert

https://www.alpenglowgear.com/gear/

http://www.telemark-pyrenees.com/

osv...

det er vel bare å google shopping (google.com på engelsk da!)...

for frakt og 'ikke sender dit og datt merke fra usa'

http://www.ishop-america.com/ (dyrt i frakt!)....

ellers har forummedlemmer mye erfaring med det...NB du slipper ikke unna moms, desverre, men det er ikke toll på sånt....

Gitt SEK/NOK kanksje svenske nettsider?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtt norske butikker !!!!

Uhhmmm...Go (use your imaginatin here!) yourself?

Noen vits i å støtte butikker som skal ha circa 100-200% over globale nett-butikk priserr? Er det noen vits i å betale 2-3X for et vare som er tross alt lagd i kina?

Hvor mye margin skal de egentlig ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhmmm...Go (use your imaginatin here!) yourself?

Noen vits i å støtte butikker som skal ha circa 100-200% over globale nett-butikk priserr? Er det noen vits i å betale 2-3X for et vare som er tross alt lagd i kina?

Hvor mye margin skal de egentlig ha?

Lykke til :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra för REI och Mountain Gear! :o. Var gång någon vän drar til USA så slänger jag mig på internet och beställer till en USA adress eller till REI butik för fri upphämtning - och så tar de med tingen hem till mig... samt att jag gör samma för dem om jag drar till USA! Jag har faktiskt inte obegränsat med pengar, så jag håller med Squidman :wink:. Nu fick jag mina Black diamond Viper för 229 USD + VAT (minus rabatten jag får som REI medlem), medan de på sportsnett kostar 334 USD so i am happy... Fast man kan ju som oftast få ned priset i norsk butik också - det brukar gå bra (förutom på Platou då :D )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne støtte alt som er norsk, opp i mente og tilbake igjen. Men da må man i tillegg innrømme at man støtter dagens høykost- og avgiftssamfunn uten å blunke. En stor grunn til at det er så himla dyrt i Norge er nettopp at samfunnet har gradvis, og i økende grad, blitt pålagt avgifter for alt mulig rart. Det er også restriksjoner på mye rart, og et gebyrregulativ fra midten av forrige århundre som kanskje burde revurderes og reguleres en smule...

De siste 15 årene, med internett for hvermann, og åpning av informasjon og handel over større havområder vist nettopp hvor høyt vårt kostnadsnivå ligger. F.eks. de (vi) som noen ganger handler på nett fra over dammen får til kjøp som her hjemme ville gått under tilbudskategorien "halv pris, løp og kjøp", til veiledende pris der borte (inkludert frakt, toll, import hvis nødvendig osv) så sier det seg selv hvor man egentlig burde legge igjen pengene sine.

Samtidig blir man oppfordret, spesielt av de som på en måte klarer å glorifisere avgiftsnivået vårt med beskrivelser som "kjøpsloven", å hodle seg kun til sine lokale butikker. For all del! Samfunnets borgere må også ha til maten, ellers bukker det under det også! Men det er avgiftene man må ta tak i. Ikke de som må legge veil pris deretter. Om dette betyr 200% differanse mellom her og et annet sted får så være. Foreslår en underskriftskampanje mot dette avgiftsnivået siden det ikke ble noe regjeringsskifte i 2009.

Den eneste grunnen jeg kan se til å gøre handel lokalt, til lokale priser, er hvis man treffer på ansatte som virkelig har greie på produktene sine og ikke bare prøver å pushe på deg noe som de ikke helt vet hva er. Sånt er det eneste man ikke kan sette en prislapp på, men smatidig når man vet at man kan få 2 for 1 over nettet fra andre siden av dammen så blir denne begrunnelsen stadig svakere.

My 2 cents, som de sier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som nettopp fikk kjenne det negative ved å kjøpe i utlandet. Han bor i Australia, men fant en billig sykkel da han var i USA i høst. Etter noen uker falt pedalen av (eller noe lignende), og da var ikke de sparte kronene like hjelpsomme!

De fleste store merkene har en livstidsgaranti som gjelder i hele verden.

Eksempel: En butikk som selger Arc'teryx er forpliktet å ta reklamasjonen din uansett om du har kjøpt plagget i paraguai, norge eller u.s.a.

Hvis de skulle nekte er det bare å ringe den norske importøren å ta reklamasjonen selv.

Jeg har handlet hos Backcountrygear.com, backcountry.com og prolitegear.com. Kan anbefale alle, kansje spesielt backcountry.com, service du skal lete LENGE etter i Norge. Norges servicenæring har mye å lære av det harde konkuransepregede markedet i USA både hva angår pris og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Oh Oh!! Da jeg er både norsk og australsk, tar jeg anledning til å hudflette begge her.......like taking candy from children...lol!

Vi som bor i Norge (inkludert jeg) sutrer veldig over priser (med god grunn!) men jeg kan love dere at prisene i Australia og utvalget er mye mye verre! Det gjelder ikke bare elektronikk (f.eks. ipoder o.l.) men kanskje spesiellt turutsyr! Jeg måtte punge ut med over 200 USD for en MSR whisperlite siste gang jeg var der! Det har ikke noe å gjøre med frakt (særlig klær, telt, soveposer o.l.). ALT ang. turustyr er 150% dyrere enn norge...(Hard to believe but true...litt billigere i NZ, men ikke mye). Ikke pga 'import-tariffs' - som norge, nesten null. Selv om jeg er økonom, har jeg ikke en god forklaring på det...arbeidskraft koster ingenting (ekstremt lave lønninger, ingen rettigheter osv), middels-høy skattenivåer...

Når det gjelder Norge...det er ingen 'import-tariffs' på turutstyr e.l., frakt er vel likt nul, men vi slipper vel ikke MVA (25%) - dessuten er direkte og indirekte lønnkostnader ganske høye...dette forklarer desverre ikke de enorme sprikene mellom oppgitt priser på nettbutikker (e.l. for den slags skyld recommended prices fra produsenter!) og norske priser.

Quick example....sportsnett har 'salg' av Mountain Hardwear Absolute Zero dun jakke til 4000 ned fra 6000 NOK. Per dagens sterke krone kurs (vi tar gjennomsnitt fra dnb spread-5,7822)-

kommer dette på circa 689 USD (jukset litt ...convert x nok to usd på google). Nåja..list price på jakken hos mountain hardwear er faktisk USD 625. Jeg fant jakken faktisk på salg HER

http://www.basegear.com/mountain-hardwear-absolute-zero-parka.html altså igjennom google for 2547 NOK. Man må nok legge på frakt, og mva på toppen...men da dette her (fra sportsnettsin side skulle være STERKT REDUSERT I PRIS!! - nåja det var sterkt redusert fra 180% over list-price til noe over list-price!!) må jeg begynne å lure...

Nå jeg skulle gjerne støttet norske bedrifter (jeg støtter norske osterier og matprodusenter! - altså de lokale - forresten f!!!ck tine og gilde!) men grensen går hvis de lokale kommer ikke med tilsvarende produkt til internasj. anerkjente. (western mounaineering, MH, petzl, etc.).

OK.... etter noen altfor dyre norske øl, men foreslår at om det er et sted der hjemmebrygging burde ta av, burde det være norge! circa 8 kr. halvliteren...

Happy new year's!!

Stor OBS til på vegne av den som nevnte garantier...helt riktig..kjøper man lokalt kan man igjennom kjøpsloven få erstattet varen...kommer vel an på det man har kjøpt da! Stor obs igjenn ang. elektronikk og alt som har med kamera/video...Canon/Nikon er ekstremt vrient der....har hatt flere marreritt der ang. garanti...

Cookie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.