Gå til innhold
  • Bli medlem

Sola snur - hvilke turplaner har folket når det blir lysere?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Skal sjekke ut den delen av landet de ler mens de eter sauehue, råtner med vilje en helt god fisk og snakker utenlandsk med lefse i munn!

Snakker selvfølgelig om Vestlandet, starter på Folgefonna rett over Jul, så håper jeg på å se på Ålesundingane skyte raketter fra Kolåstinden nyttårsaften.

Utover våren blir det mer vestlandet, med noen innslag av gamle kjente i Heimen.

Og til Sommeren Kjiver, til SOMMEREN, da skal jeg til en enda verre del av dette langstrakte land, nemlig opp i Nord! Satan i helvete, jævel, det blir bra!

Mange planer, spent om fullføringsprosenten blir over 10 dette året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer før vi snakker fottursesong igjen, og det er lenge til....

Er ingen skigåer, men har faktisk planer om å kjøpe meg ski etter jul og lære meg å bli glad i å gå på ski. Har hatet ski i alle år, men hatet skal legges bort ettersom jeg har blitt avhengig av å være ute i naturen. Men altså... det blir bare snakk om turer i marka til å begynne med, så får vi se om skigleden blir så stor at jeg kan begynne å tenke fjellturer etterhvert. Sånn om et år eller to eller tre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010:

3 stk fylkestopper, Storskrymten, Jiekkevarri, Øksfjordjøkulen

30 stk kommunetopper

10 stk 2k

Kolåstinden (som Mayhassen, men til våren) og Skårasalen. Topper i Ørsta med steikje høge primærfaktorer.

Femundsmarka

Ja dersom helsa holder, og gips og svineinfluensaen holder seg langt vekk...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen skikkelige hårete mål for 2010:

Januar: Fylkestoppen i Østfold :D

Februar: Trille barnevogn :D

Mars: Trille barnevogn :D

April: Gråhøe :roll:

Mai: Hellstugupiggen 8)

Juni: Trille barnevogn :D

Juli: Trille barnevogn :D

August: "Rense" Hurrungane :P

September: Trille barnevogn :D

Oktober: Trille barnevogn :D

November: Trille barnevogn :D

Desember: Dra barnepulk :wink:

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar: Trille barnevogn :wink:

Mars: Trille barnevogn 8)

Mai: Hellstugupiggen :)

Juni: Trille barnevogn :P

Juli: Trille barnevogn :D

September: Trille barnevogn :D

Oktober: Trille barnevogn :D

November: Trille barnevogn :D

Desember: Dra barnepulk :)

Når er ngen født eller når er termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amelie00.

Pass bare på at de ikke selger deg slike ski som kun passer i oppkjørte spor. Det blir lett som å kjøpe en sportsbil med lavprofildekk hvis du planlegger å kjøre "Off road".

Sev gikk jeg sykemeldt hele sommeren i år, og har derfoer mye å ta igjen. Oppkjøringen har begynt, og de høyest prioriterte turene er turer med telt og fiskestang i områdene mellom Haukeli og Setesdal. Jeg liker å gå alene, men jeg har et par sønner som kunne ha godt av litt frisk luft og et lite avbrekk fra Playstation og PC spill. Noen av turene blir nok av den grunn ikke de helt store utfordringene, men jeg kunne tenke meg at de kanskje kunne få med sg en eller to topper som de kan skryte litt av på skolen etterpå. F.eks. Snønuten og eller Vssdalseggen.

Ellers planlegger jeg tur til Island neste sommer og da blir selvfølgelig fiskestanga med. Vi skal besøke en ivrig sportsfisker som bor nord i Akureyri og jeg ser veldig frem til denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mange og store planer, men på grunn av relativt sett heller labre ressurser så blir som regel kun i beste fall 10% realisert.

Jeg ønsker meg Rendalssølen, Sølnkletten og de fire 2k-toppene jeg mangler i Rondane i løpet av vinteren, selvsagt i skyfritt, vindstille og kaldt vær. :wink: Drømmer også om Storstygge Svånåtind - Store Langvasstind, men da må jeg være heldig og finne turfølge som kan hjelpe meg med den hammeren mellom Vestre og Store.

Ellers håper jeg å få trent litt på vintertelting i fjellet mutters alene for å skaffe meg erfaring. Ingen ulempe om det finnes ei turisthytte i nærheten, helst av den selv- eller ubetjente sorten, da kan jeg luske dit med halen mellom beina om den opprinnelige planen mislykkes.

Til våren vil jeg ha gjensyn med Gjendealpene! Føler jeg allerede har klekket ut en "skummel" turplan. :)

Har jo alltid lyst på Jiehkkevarri, men er vanskelig å koordinere med andre, spesielt fordi vær bør klaffe. Mulig jeg prøver å få til noe i Lyngen likevel. Imagaisi eller hva den nå heter virker veldig fristende. Men jeg vet ikke nok om fjellet, er det et breplatå eller er det bare steinørkenplatå.. :)

Vil gjerne til Sunnmøre igjen også. Skruven og Nordre Smørskredtind lokker, selvsagt Store også, men usikker på min kapasitet i den bratte snøflanken jeg har sett på essem sine bilder.

Kunne godt tenkt meg en tur til Skjervøy og Store Kågtind til sommeren. Lyngsdalen og Daltind hadde heller ikke vært dumt.

En langtur på Hardangervidda hadde også vært topp. I år droppa jeg vidda fordi jeg skjønte tegninga da det var knallvær og umenneskelig varme de to siste ukene før ferien. Jeg koste meg med regnværsbål i Vassfartraktene, og tanken på teltleir i øsregn på vidda var nok til å framkalle gjesp og fæle fantasier om hvordan det er å måtte ut av teltet for å bryte leir.

Skauturer får jeg alltid plass til, håper blant annet på ei ferieuke i marka i juni, det pleier jo alltid å være så fint vær når ferien nærmer seg.

Håper høsten blir bra! Da vil jeg gjerne "hjem" til Årdalsfjella. Drømmer om perfekt høstvær med farger og melistopper i både Hurrungane og Tyinfjella. Er mildt sagt interessert i noen 1900-metringer der! Og Stølsmaradalstind bør snart oppsøkes igjen.

Tviler på at jeg får innfridd alle drømmer, men 2010 bør bli bedre enn i år akkurat som 2008 var bedre enn 2007 for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Ålesundingane..

En Ålesunder, fleire Ålesundera, alle Ålesunderane (på dialekt :))

2010 blir det som vanlig bare spontane koseturer, ikke noe mas om hva som må eller skal gjøres. Men noe blir det. Kanskje det blir noe jeg ikke har gjort på maaange år, ungene maser om 2469... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen skikkelige hårete mål for 2010:

Januar: Fylkestoppen i Østfold :)

Februar: Trille barnevogn :D

Mars: Trille barnevogn :D

April: Gråhøe :)

Mai: Hellstugupiggen 8)

Juni: Trille barnevogn :D

Juli: Trille barnevogn :D

August: "Rense" Hurrungane :P

September: Trille barnevogn :D

Oktober: Trille barnevogn :D

November: Trille barnevogn :D

Desember: Dra barnepulk :wink:

Wish me luck!

Sikkert mange som setter pris på dine planlagte aktiviteter i august. Å få renset vekk alle de løse steinene i Hurrungane hadde vært fint, steinsprang er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel å vase en del rundt i dine trakter, kjiver :)

Rett over nyttår blir det en måneds tur med utgangspunkt fra Innervisten. Østover, sørover, nordover - veien legges litt etter lyst, vær, fremkommelighet og dagsform. Skal i hvert fall utforske Sæterdalen og besøke Laksmarka og Børjedalen, rote litt rundt i høyden og muligens bevege meg over mot Henriksdalen og Lomsdalen.

Senere blir det sannsynligvis en eller to seinvinterturer på et par uker, kanskje til Sørvassdalen eller opp på Elgvidda, og en vårtur i fjordstrøka mellom og rundt Velfjorden og Vistenfjorden. Deretter skal nesten hele sommeren brukes ute. Sparer blant annet Grunnvassdalen og en del toppturer til den varmeste perioden. Er blant annet inspirert av turraporten din fra Elgvidda til å bruke litt tid der oppe :)

Utenfor Lomsdal-Visten blir det vel en del småturer i marka rundt hovedstaden. Pluss en planlagt tur til Kebnekaise, uten at jeg er helt sikker på hvordan det skal bli tid til det. Til høsten har jeg også planlagt å bruke to uker på Jotunheimstien fra Oslo til Gjendesheim sammen med noen venner.

Sånn ser planen ut, om bein og helse holder.

Du får ha god bedring og la foten leges! Kanskje møtes vi i fjellheimen i løpet av våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange planer, selv om gjennomføringsprosenten sjelden er over 33.

Austre Svartisen / Istinden

Okstindan (Bessedørtinden)

Blokktinden i Rødøy

Ukestur på Saltfjellet

En tur fra det ville Visten til Vefsn

Noen topper på Sør-Helgeland, særlig i Bindal

"Guttetur" til Værøy - for å nevne noe

Har også lyst til å gjøre meg litt mer kjent i Sør-Norge, men vet ikke hvor. Finnskogan synes jeg høres eksotisk ut.

God bedring, Kjiver. Savner turrapportene dine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen skikkelige hårete mål for 2010:

Januar: Fylkestoppen i Østfold :)

Februar: Trille barnevogn :D

Mars: Trille barnevogn :D

April: Gråhøe :lol:

Mai: Hellstugupiggen 8)

Juni: Trille barnevogn :D

Juli: Trille barnevogn :D

August: "Rense" Hurrungane :P

September: Trille barnevogn :D

Oktober: Trille barnevogn :D

November: Trille barnevogn :D

Desember: Dra barnepulk :D

Wish me luck!

Høres veldig bra ut!

Når poden sitter selv kan du jo ta noen kommunetopper med bæremeis. Skibergfjellet i Vestold er i hvertfall grei bæremeistopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel mest dagsturer med kjerring og småtasser på ski i Våler i Hedmark, og isfiske i samme område. Håper også på å få et parskiturer med telt og isbor i Vestfold/Telemark/Buskerud. Hvis kneet er medgjørlig satser jeg på Hallingskarvet på langs på seinvinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tidligere klatrer og Grønlandskrysser som etter noen år med daft latmannsliv for alvor har fått smaken på

fjellivet igjen. Spesielt har alle turberetningene fra 2k-samlerne her på forumet inspirert meg. Skal begynne pent med litt skigåing

i indre Vestfoldtraktene og Skrim i januar, deretter blir det tur til Høgevarde i februar før jeg setter inn støtet på 2k-oppsamlingen (ja jeg har blitt

en sånn jeg også) med å gå alle toppene på Kalvehøgde + Rasletind og Leirungskampen i slutten av mars. Med 2 småbarn på Nøtterøy og lite

fjellvennlig kone så blir det ikke noe tettere program enn det foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv planer til sommeren om å gå fra Haukeliseter og sørover til Kleivaland/Fundingsland/Nes, Lysefjorden rundt (i ett) og forhåpentligvis én uke i Jotunheimen (ingen bestemte turmål planlagt enda). Ellers blir det mange dagsturer her i Ryfylkeheiane.

Det største problemet er dog tid da jeg skal over i full jobb en gang ila. sommeren og det kan da bli litt lite ferie til å få en akseptabel fullføringsgrad, men det går seg til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.