Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvingski, lengde


jongeorg@sundvoll.net

Anbefalte innlegg

Annonse

Nybegynner: hake-nese, gjennomsnittlig: munn-panne, viderekommen nese-topplokket. Men som sagt går det like mye på skien... Det er ikke noen god ide å kjøpe verdens råeste ski selv om du får et bra tilbud og lengda "stemmer". Det er så enkelt at noen ski er bare for tungkjørte i de hastighetene som vi vanlige dødelige kjører i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si da du ikke sier noe om hvilket bruk dere skal ha skia til, er det kun preparerte løyper eller løssnø, kanskje begge deler? Hvilket nivå er dere på? Nybegynner, litt øvet, øvet, proff? Umulig å anbefale noe så lenge en ikke vet noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en evt. læringfase er det bedre om skiene er noe kortere en vanlig. Mye bedre det enn om de blir litt for lange. Lettere å lære seg å svinge med korte ski, mens stabiliteten i høy hastighet vil være bedre på lengre.

Normalt vil jeg si at jeg ikke er 100% enig i den 10 cm kortere regelen, jeg vil si 10-20 cm kortere. De fleste jeg har er ca 15 cm kortere, og det er både lekeski for ekstrem kjøring og de værste dunkeskiene for høye hastigheter er 12 cm kortere enn meg.

Så mitt tips vil være: Ikke kjøp noe som er mindre enn 10 cm kortere, uansett!

Ski er ikke noe man bør tenke at de skal kunne "vokse med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.