Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips til jula


erikk

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er tre gutter som skal på tur i jula. Vi er litt usikre på hvor vi skal dra. Vi tenker å være ute i 2-4 dager. Turen blir til fots eller på ski avhengig av forholdene. Vi bor i Trondheim og det bør være mulig å komme seg dit med buss/tog. Noen som har tips?

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor gikk dere?

Må innrømme at vi ikke hadde en veldig plan på hvor vi skulle gå. Vi gikk bare litt innover på vannet første dagen og fant et sted det var fint med basecamp (hadde med litt mer enn det vi vanligvis har på tur...). Så gikk vi bare dagsturer der vi følte for i 4 dager.

Men uansett så var dette en utrolig nice og avslappet tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på områdene rundt stugudal, evt gå fra stugudal til storlien eller meråker. Tar gjerne i mot erfaringer og tips om noen har.

jeg har også tenkt litt på samme området i mellomjula. græslihytta til sonvatna. men da må det komme litt snø først. kan ikke tenke meg at det er noe særlig med snø oppi der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for link til webkamera. har sikkert kommet noe snø i dag også. her i lavlandet i nord-trøndelag har det regna og vært 2-3 plussgrader. jeg leker litt med tanken på å gå græslihytta - schultzhytta - prestøyhytta - kvitfjellhytta - veien inn til sonvatna. vet egentlig ikke mer enn det. leser at det er helårsmerket rute. noen som vet hvordan merkingen er? greit å følge? skal mest sannsynlig gå alene, og da er det betryggende med en godt merket rute, selv med kart og kompass og gps. tillot meg å låne tråden din litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt noe i den duren. Jeg har ikke vært der før selv. Har bare vært på ramsjøhytta og der var merkingen bra i hvertfall og lett å følge. Det var forøvrig på sommerstid, vet ikke hvordan det er på vintern. Satser du på å gå på ski? Har du tenkt å overnatte på turisthyttene eller har du med deg telt/presenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi (jeg, kjæresten og hunden) skal også på juletur med ski og telt.

Vi òg tenker på området rundt Stuggudal,kanskje start på Vinsmyra, opp til Kvitfjellhytta osv.

Dagene er korte, og jeg vet sannelig ikke hvor lett jeg kjenner meg igjen i mørket.

Jeg har gått endel i området, men det har helst vært på senvinteren med lange dager.

Tar defor imot med stor takk kunnskap om hvilke løyper som er stolpemerket, samt gode tips om løypevalg.

Varighet på turen? Tja, regner med å starte 22.des og jobben kaller natt til 27.des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg skal alene med hund ski, sekk og telt i 2- 3 dager selv i mellomjula jeg og fant endel gode ideer her,tusen takk for det! men jeg regner med jeg kommer meg enten til femundsmarka eller rundt berkåk/soknedal.

Kos dere i jula gutter og ha en riktig fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :lol:

Jeg skal alene med hund ski, sekk og telt i 2- 3 dager selv i mellomjula jeg og fant endel gode ideer her,tusen takk for det! men jeg regner med jeg kommer meg enten til femundsmarka eller rundt berkåk/soknedal.

Kos dere i jula gutter og ha en riktig fin tur :)

Hei. Har du tenkt deg på tur i Ilfjell-området i jula, er det bare å spørre om det er noe du lurer på. Er ganske godt kjent i området, da jeg har bodd der i lang tid.

Selv tror jeg at jeg tar med meg huskyen opp i Ramsfjellet for å prøve ørreten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har du tenkt deg på tur i Ilfjell-området i jula, er det bare å spørre om det er noe du lurer på. Er ganske godt kjent i området, da jeg har bodd der i lang tid.

Selv tror jeg at jeg tar med meg huskyen opp i Ramsfjellet for å prøve ørreten.

så flott :D det er en god stund siden jeg har vert der siden jeg har bodd langt borte ila de siste årene :D

så godt mulig jeg lurer på mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott :D det er en god stund siden jeg har vert der siden jeg har bodd langt borte ila de siste årene :D

så godt mulig jeg lurer på mye :)

Hei det er meld enda mere snø nå så det burde være nok:)

det er et fint utgangspunkt og parkere på langen, kan maile deg et forslag på tur derifra.:) (kart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg vertfall men nå ble det plutselig enda mer spennende da det var flere av oss som skulle reise sammen :P

så utsetter dette noen dager for min del å tar hele turen med flere :D

nå er jeg off for å se på min nye valp:) gleeeder seg til d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg vertfall men nå ble det plutselig enda mer spennende da det var flere av oss som skulle reise sammen :D

så utsetter dette noen dager for min del å tar hele turen med flere :D

nå er jeg off for å se på min nye valp:) gleeeder seg til d :P

så artig da:) mail meg noen bilder av valpen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.