Gå til innhold
  • Bli medlem

Turforslag for barnefamilier i sørnorge


morsto

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng som vil legge ut på vår første hytte til hytte tur til sommeren. Vi har barn i alderen 6- 12 år og turen skal passe for alle. Vi vil gjerne kombinere hytteovernatting med en natt eller to i telt. Deter variert turerfaring i gruppa, så vi ser for oss en tur langs merkede løyper og med muligheter for en topptur for de som ønsker. Vi bor i Vestfold og ønsker oss en tur med utgangspunkt i overkommelig reiseavstand, derfor helst noe på østlandet. Noen som har gode tur/ruteforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gausdal Vestfjell - eller Huldreheimen som det heter på Turistforensk! Gikk en 6-dagers rundtur der i sommer med 3 barn (alder 5-8 år) i 6 dager fra hytte til hytte. Relativt lettgått terreng, korte etapper, ok hytter, muligheter for topptur underveis, lett adkomst med bil, glade barn, bilde foreldre, tross regn 5 av 6 dager. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg kan slutte meg til de anbefalingene du allerede har fått, men vil tilføye at Jotunheimen på sommerstid og i bruktbart vær ikke er verre enn andre områder selv for en 6-åring. Jeg gikk i Jotunheimen med min sønn da han var 4 år og det gikk greit selv om det gikk litt langsomt. Vi hadde ikke telt så vår aksjonsradius ble begrenset av den grunn. Da han var 11 år var vi på Galdhøpiggen og Glittertind

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.