Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen med erfaringer med Coleman helårsgass?


t0bbE

Anbefalte innlegg

Annonse

Den kan nok funke fint om vinteren og.

Denne inneholder ren propangass. Vanlig bokser inneholder blanding av propan og butan. Det er butan som "ødelegger" effekten i kuldegrader med et kokepunkt på -0,5.

Ren propan har kokepunkt på -42 så vidt jeg husker.

Grunn til at man som regel har blandet gassene er fordi ren propan krever kraftigere embalasje pga høyere eksplosjonsfare. Ser ut som de har har greid å lage en sikker og godkjent embalasje i litt mindre format.

Så jeg tipper at den nok veier en del mer enn vanlig bokser. Vel nærmere dobbelt så mye.

Ulempen er vel mest at etter specs på den så er den kun beregnet til enkelte Coleman apparater.

Ergo passer nok ikke gjenger fra "vanlige" primuser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgern har helt rett på alle punkter... forbehold om at Coleman (denne gangen) kan ha tatt til vettet og brukt "standard" gjenger. Tviler på det...

Jeg har slaktet et Colemann-bluss (satte inn en Trangia-brenner i en kompakt gassgrill). Hvis du ønsker å mekke din egen kokepatent for denne gassblandingen så kan du få det gamle Colemann-blusset skikkelig råbillig av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.