Gå til innhold
  • Bli medlem

Votter man kan grave snøhule med


ylva

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter votter som tåler at man graver snøhule, måker snø ++ med. Har hatt endel elendige votter, og alle sammen har revna på oversiden når jeg graver. Noen som vet om et par ordentlige votter som tåler dette? :)

ylva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har god erfaring med Hestra sine med membran som selges hos DNT Oslo. Den koster betraktelig mindre enn tilsvarende med Gore-Tex som ekesempelvis Norrøna sine. Stoffet har holdt bra i mine. Paret mitt i fjor måtte jeg bruke nål og tråd på i sømmene ved tommelen(som er mest utsatt) til slutt men siden de ble brukt nesten konstant på frilufts-fhs så er det ikke noe å si på antall bruksdager synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med meg flere par votter og hansker på tur. Et par gammeldagse tjukke ullvotter, et par overtrekks vindvotter og et par langrennshansker (av litt kraftig vanntett type med skinn i håndflatene). Hanskene brukes inntil det er for kaldt. De er desidert mest slitesterke. Vindvottene med ullvotter inni når det er grøntføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i et par arbeidsvotter på en byggvareforretning for en tid siden. Disse er belagt med et robust lag av gummi iblandet sandkorn, og selvom pusteegenskapene ikke er all verden er de temmelig slitesterke. Fungerer greit som et besyttelseskall over ullvotter/hansker i vått og kaldt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.