Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottefella 412 noen erfaringer? Samt kommentarer på utstyrslista hadde vært fint


Sigule

Anbefalte innlegg

Holder på å kjøpe meg nye ski. I denne forbindelsen har jeg fått et godt tilbud på et par pent brukte Rottefella 412. Jeg er ute etter 75mm kabelbinding som skal på et par Åsnes Storetind. Er det noen ute i fjellandskapet som har noen erfaringer med denne bindingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt disse og synes det har funket helt fint. Har hørt om andre som har hatt problemer med at den spretter opp under harde landinger og at det har lagt seg snø under klemma foran. Men jeg har som sagt ikke hatt problemer hverken i bakken (moderat kjøring) eller på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedbruksområdet blir fjell/topptur dagsturer. Kommer nok til å bli noen lengre turer med pulk også. Ser ut til at skilengden blir 188, blir da et godt kompromiss mellom kjøre og gå-ski. Ser ut til at det blir Rottefellas 412. . Hvordan er 412 i forhold til super telemarkm/wire. Fordeler/ulemper. Har et par gamle Atomoc All terrain telemark med denne bindingen uten wire. (mulig disse selges for en billig penge) Må innrømme jeg har vært fornøyd med dem til sitt bruk - "fjelltassing" (ikke akkurat noe innsving og aktiv kjøring med plank på 210 uten innsvning). Støvlene beholder jeg da jeg ikke har noe å utsette på dem og det at jeg ønsker å ha lærstøvler (Garmont ett-ellerannet er det jeg har).

Planlagt utstyr

SKi: Åsnes Storetind

Bindinger: rottefella 412

Støvler: garmont ett-ellerannet

Staver: Swix mountain (greie staver)

Noen som har noen komentarer til dette og om jeg kommer til å bli forøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.