Gå til innhold
  • Bli medlem

2000 meters topper i Sogn og Fjordane


JohnnyGunn

Anbefalte innlegg

Hei!

I denne linken http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/fylkesleksikon/5387892.html listes opp alle 2000 meters topper i Sogn og Fjordane. Disse fire under er ikke med i denne lista:

Austanbotntinden, V-0, 2174 pf 10

Maradalstinden, N-1 for N, 2150 pf 12

Maradalstinden, S-1 for N, 2100 pf 20

Maradalstinden, S-2 for N, 2080 pf 20

Fjelltopper er vel ingen eksakt vitenskap, men hvorfor er disse utelatt? I lista fins det flere topper med lav primærfaktor. så det kan vel ikke være årsaken.

Dette er kanskje et litt sært spørsmål, men det var et julekalenderspørsmål fra noen i Sogn og Fjordane og ingen av svaralternativene stemte med hva jeg fant, så nå har jeg bestemt meg for å komme til bunns i saken - eller i hvert fall så langt som mulig :cry:.

Noen som har kommentarer?

JG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I siste utgave av Norges fjelltopper over 2000 meter har vi med 62 topper i Sogn og Fjordane.

For å få en oversikg over disse gjør følgende:

Besøk: www.2000meter.no

Gå inn på nedtrekksmenyen oppe til venstre. Sørg for at Geografifiltereret er satt til Sogn og Fjordane (du kan velge v.h.a. globusknappen).

Så får du opp oversikten.

Huker du av for ta med "kandidattopper" så får du med enda fler.

Du kan alt. laste ned Excel regnearket til høyre på samme hjemmeside.

mvh

Morten

PS! Det var noe rart med noen av dataene dine, bl.a. høyden på S1 for Nørdre Maradalstinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.