Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Sydpolen


espen221

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kommet frem til at jeg vil kjøpe meg Crispi Sydpolen skisko. Men har et problem med å få prøvd denne skiskoen da jeg ikke vet om noen i nærhetene som har dette i butikken. Noen som vet om en butikk i nærhetene av Kongsberg som har denne typen sko?

I Crispi fjellsko har jeg størrelse 42, kan det hende at disse er like i størrelsen, slik at jeg bare kan bestille et par?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Espen!

Det burde du absolutt ikke gjøre. Du må prøve den på for å være sikker på at det blir riktig. Ville ringt Drammen, ellers har jo sportsnett i Oslo disse. Sjekk i så tilfelle at de har størrelsen din før du eventuelt legger i vei :)

Vil vel si at Varg Skavl eller Morgedal er gode alternativer. De har riktignok ikke GTX-membran, men om du er litt flink til å behandle dem så holder de tett lenge.

Legger ved et par linker.

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=CRI3&var_1=CRI3-38&categorynu=N0&categorytxt=Skist%F8vler&produkt=Crispi Sydpolen GTX

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=VRG3&var_1=VRG3-37&categorynu=N0&categorytxt=Skist%F8vler&produkt=Varg Skavl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen!

Det burde du absolutt ikke gjøre. Du må prøve den på for å være sikker på at det blir riktig. Ville ringt Drammen, ellers har jo sportsnett i Oslo disse. Sjekk i så tilfelle at de har størrelsen din før du eventuelt legger i vei :D

Vil vel si at Varg Skavl eller Morgedal er gode alternativer. De har riktignok ikke GTX-membran, men om du er litt flink til å behandle dem så holder de tett lenge.

Legger ved et par linker.

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=CRI3&var_1=CRI3-38&categorynu=N0&categorytxt=Skist%F8vler&produkt=Crispi Sydpolen GTX

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=VRG3&var_1=VRG3-37&categorynu=N0&categorytxt=Skist%F8vler&produkt=Varg Skavl

Da skal jeg ikke kjøpe det uten å prøve først:) Men ringe drammen, hvilke butikk mener du har slike sko? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har kommet frem til at jeg vil kjøpe meg Crispi Sydpolen skisko. Men har et problem med å få prøvd denne skiskoen da jeg ikke vet om noen i nærhetene som har dette i butikken.

Heisann,

Du kan bestille fra Sportsnett i den størrelsen du tror passer. Om de ikke passer hjemme i stua kan du returnere de og få et annet par. Da kan det hende du ryker på noen ekstra kroner i frakt, men det er bedre enn å sitte med sko som er feil størrelse. Pass på at du ikke river av merkelapper eller skader forpakningen.

Når det er sagt så kan jeg nevne at jeg har både Crispi Besseggen (fjellstøvler) og Crispi Sydpolen i str. 44. Det passer meg perfekt. Sydpolen opplever jeg som marginalt større, men det er bare gull siden jeg har tykkere sokker i skistøvlene enn i fjellstøvlene.

Håper du finner ut av det.

Mvh,

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er i 44 og sitter som skudd. Bare så det er sagt er jeg IKKE tilhenger av å kjøpe sko for store sånn at man skal få plass i ekstra sokk... Det resulterer bare i dårlig passform og gnagsår. Du må snøre strammere for å få støvelen til å sitte med masse sokk, på den måten stenger du blodet ute og kommer like forbanna til å fryse allikevel. Jeg tror at Crispi er det merket som sitter aller aller best på min fot fordi jeg bruker mindre sokk i de uten å fryse sammenlignet med tidligere støvler - derfor er passform så viktig! Og derfur burde man prøve støvelen.

Det er ikke sikkert at Crispi sitter like godt på foten din :P Hvis du skal ha sko for ekstra mye sokk, så finnes det heller modeller som er laga for å være ekstra varme!

Ja og forresten, som sagt er Sydpolen kanskje hakket større. Men det er og forskjell på tykke sokker og for mye sokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.