Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans powerframe


Barflea

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en pakkrammesekk og tenker på bergans powerframe. Det jeg ikke helt greier å se, har bare sett den på nettet, er hvordan en fester teltet til denne sekken. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet hvor jeg kan få den billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har planer om å kjøpe en pakkrammesekk og tenker på bergans powerframe. Det jeg ikke helt greier å se, har bare sett den på nettet, er hvordan en fester teltet til denne sekken. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet hvor jeg kan få den billigst?

Eg brukar å putte teltet nedi sekken, og då gjerne med betydeleg mindre sekk :) Skulle du likevel vera så dum å pakke ein så stor sekk så full at du ikkje får plass til teltet, kan du feste det med reimer på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130l Alpinisten er helt konge til kanopadling, plass til det meste og det er såre enkelt å feste hele greia med alt du eier til farkosten med reimer i midten. Jeg ville ikke brukt ordet dumskap om luksus i sekken når det ikke får konsekvenser for helsa.

Jeg bruker pakkreimene Bergans selger løst i butikker, ikke fordi de er gode, bedre best men fordi de er lett tilgjengelige og fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne sekken. Det er massevis av muligheter for kreative festepunkter for pakkreim, gummistropp og nær sagt hva det skal være.

Men jeg er fullt og helt enig i at dersom du ikke får plass til teltet INNI en 130 liters sekk har du med deg alt for mye.

Jeg er kjempefornøyd med bærekomfort, men sekken blir bare brukt til rene transportoppdrag som fra bil til hytte, eller hvis vi feirer bursdag i marka med "alt" av stæsj, inkludert vedsekk, steikehelle og vaffeljern. Til alt annet er en mindre sekk langt bedre egnet. Du sparer over 2 kg bare på å skifte fra powerframe til en "vanlig" sekk.... og i tillegg har du gevinsten av å pakke smartere.

Jeg har lastet powerframe så tung at jeg knapt klarte manøvrere den inn og ut av bagasjerommet (og jeg er ikke av de svakeste) - men når jeg fikk lirket den opp på ryggen veide den plutselig bare "passelig" mye. Men så tungt kan du ikke bære langt og ofte... det er nok av dem som sliter med kneproblemer.

Et siste tips: Teip reimmene som fester sekken til rammen, og slå en knute på reima som du strammer skulderreima med. Reimene er glatte når sekken er ny, og kan fort løsne. Når sekken er "innkjørt" er dette ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har klart å ødelegge to Powerframer bare i løpet av sommeren. På den første revna ene bærereima på første tur, på den andre røk festesystemet bak hofta etter halvannen måneds ganske intensiv bruk. Begge sekkene har veid mellom 35 og 40 kilo på det meste. Jeg vet ikke om modellen generelt er skjør, men jeg har i hvert fall bytta til Alpinist-utgaven etter disse hendelsene. Det er bare flaks at sekkene ikke har røket flere dagsmarsjer fra vei.

Når det er sagt er Powerframe helt fantastisk å ha på ryggen. Den er stor og romslig og du har plass til teltet inne i den, selv på månedsturer. Om ikke har du masse festemuligheter på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.