Gå til innhold
  • Bli medlem

Revejakt


Berdal

Anbefalte innlegg

Annonse

Til å lokke rev med er det nok ingen suksess. Men det er mulig du kan lokke kråke med den. Still spørsmålet på kammeret.no så får du sikkert bedre respons enn her.

Forøvrig var dette slett ikke noen dum tråd, men et saklig spørsmål som fortjener et svar! Den kommentaren kunne du spart deg springsteen, selv om du nok ble provosert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørdt at det kan være lurt å la en rev ligge over natta hvis du skyter den, men de blir vel ikke det samme med en utstoppen en nei. Har skutt noen kråker tidligere men de har ikke kommet ordentlig ned, så kanskje det blir bedre med denne :)

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skogkanten
Heisann :)

en gammel rev som er utstoppet. Noen som vet noe jeg kan bruke den til? Kan jeg f.eks sette den opp ved åte, eller blir det fiasko?

Hei,

Det kan jo faktisk fungere det. Monter reven mellom åtet og gluggen, og kanskje dusje den litt med ei flaske reveurin(fåes vel tak i på våpen/sportshandlere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørdt at det kan være lurt å la en rev ligge over natta hvis du skyter den, men de blir vel ikke det samme med en utstoppen en nei. Har skutt noen kråker tidligere men de har ikke kommet ordentlig ned, så kanskje det blir bedre med denne ;)

Takker for svar :)

Det er minst to gode grunner til at dette er lurt:

For det første slipper du å gå ned til åta å lage lyder som skremmer rever som eventuelt er i nærheten.

For det andre er rever kannibaler, og spiser ofte på artsfrender.

En annen ting kan være (nå anntar jeg bare) at tisper med løpetid vil trekke til seg bra med rev.

Forøvrig så har jeg mistanke om at springsteen kan ha klart å missforstå tråden din :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.