Gå til innhold
  • Bli medlem

Aclima warmWool overall w/hood


Fiskern

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er tre merker jeg lett anbefaler i ull. Det er smartwool, Brynje og Aclima. Prisforskjellen er stor. Jeg er en fan av smatwool og Brynje, og brukte lang tid på å prøve Aclima produkter. Men jeg skal være ærlig å si at de har utrolig gode produkter, og solide som bare det. Over og underdel fra Aclima er jeg en stor fan. Sokker er jeg heller ikke i tvil. Der er smartwool det eneste produktet jeg bruker. Utrolig solide, og holder på ribbene inne i sokkene. God sirkulasjon.

Tilbake til spm ditt. Ja, jeg har prøvd dette prod, og er veldig fornøyd. Litt tung, men det må man regne med.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har sett på har "bommelomm-luke", så doturen er sikra :?:

Har lurt på det der, for nå jeg skal "sette meg" så må jeg gjerne bimmelim og bommelom samtidig, og da lurer jeg på hvordan man får det til gjennom luke bak.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Aclimas WarmWool Overall (i full lengde, ikke modellen med 3/4 benlengde for alpint) i et års tid, og er godt fornøyd. Hadde lenge savnet et godt heldressalternativ i ull, da det som ellers eksisterer stort sett er billige fleecevarianter og "ubrukelige" bomulls-piecer. Den har en ullbalaclava fastsydd i bakre halvdel av halsen som enten kan henge bak eller dras over hodet og brukes som hals, eller som balaclava så klart. Dropseat-luken bak passer med alle bukser med dropseatfunksjon, fra Norrønas Trollveggen Bib til Klättermusens Freke Bib, og det er ikke noe problem å gjøre unna både stort og smått om man naturlig nok holder flappen unna.. :lol:

Jeg har brukt denne til havpadling og windsurfing med tørrdrakt, i soveposen og til skikjøring det siste året - og det er en sann fryd å slippe noen glippe mellom overdel og underdel, spesielt når ryggplaten vanligvis ville ha krøllet opp overdelen etter hopp og fall! Endelig slipper man å ergre seg over kald korsrygg når man padler, og også den nesten umulige oppgaven å putte overdelen oppi stilongsen på innsiden av en tørrdrakt. Jeg mener forøvrig at heldresser som denne har størst potensiale ved aktiviteter med jevn intensitetsgrad for overkropp og bein, og ville heller valgt WoolNet til hardere fysiske aktiviteter, og til f.eks. turer med ryggsekk, hvor man blir klissvåt på ryggen, men kanskje kjølig på beina. Skal forøvrig teste den ut på en rolig "pulkekspedisjon" til vinteren, så det blir interessant. :wink:

Fikk forresten tak i den på Amfibi, som har den til 899,-. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
HVOR kan man kjøpe Aclima sine klær? Finner de bare på nettbutikker.

Om du bor i fornuftig avstand, så holder Aclima hus her på Krøderen, og har faktisk fabrikk utsalg i morgen, tror det er fra 15:00 til 19:00.

Selger ut en del utgåtte modeller og tidligere kolleksjoner til reduserte priser.

Ellers selger ihvertfall friluftsmagasinet (magasinet.no) noen av Aclima sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det på Platou i Bergen så Platau i Stavanger burde og ha det. Rye Sport i Bergen som er en del av Intersportkjeden har Aclima, så da kan det hende resten av kjeden har det og...

Takk takk! Det hjalp virkelig. Det finnes flere intersportbutikker her i områdene. Platou finnes også i Sandnes som er norges 8.(?) største by og ligger ved siden av Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Det hjalp virkelig. Det finnes flere intersportbutikker her i områdene. Platou finnes også i Sandnes som er norges 8.(?) største by og ligger ved siden av Stavanger.

Platou har butikk i Stavanger og Sandnes: http://maps.google.no/maps?client=opera&rls=nb&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&q=platou+stavanger&fb=1&gl=no&hq=platou&hnear=Stavanger&ei=OjEBTYe7EcKfOr3b5K8C&sa=X&oi=local_group&ct=image&resnum=2&ved=0CAQQtgMwAQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen framfor bukse og trøye? Har den bæsjeluke i stumpen?

fordelen er at du slipper at overdelen kravler over underdelen, du slipper også dobbel tykkelse ulltøy + sømmer i hoftebelteområdet.

ulempen:

UntitledX2XcopyX4_1226329992_1226330020.jpg

alle kommer til å tenke på deg som et homofilt ekorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.