Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans svartisen pants?


ni liv

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg en ny allværsbukse siden missing link buksa lekker :D . Jeg har sett meg ut Bergans svartisen pants. Er det noen her inne som kan anbefale denne eller som har prøvd den? Er også åpen for andre forslag.

På forhånd takk

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til DEN prisen så ville jeg kanskje sett om du finner andre alternativer? Virker som en ganske digg bukse, se bevegelighet, men kommer an på bruken. Hvis det er helårs, "allværsbukse" du er på jakt etter, ville jeg kanskje heller sett på Arcteryx, Haglofs, Norrøna ol. Hørt at Helly Hansen sine nye bukser er grådig digge, stoffet er hvertfall en god del tynnere enn Gore Tex / Dermizax, i tillegg til at de faktisk har VANnTETTE glidelåser. I motsetning til alle andre merker - i hele verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartisenbuksen har et elastisk mellomstykke for å koble sammen jakke og bukse slik at man får en hel dress, ganske likt Norrønas Lofotenserie. Den passer til de fleste Bergans-jakker fra 2006 og frem til i dag med avtakbart snøskjørt. Slikt sett er den ideell om du har en Bergansjakke med snøskjørt fra før. Buksen har vannavvisende ventilasjonsglidelåser på innsiden av begge lår og innvendig gamasje med snorstramming. Glidelås med klaff fra under kneet og ned gjør det enkelt å trekke den over sko og fjellstøvler. Om du er ute etter en skikjøringsbukse er nok den tøffeste konkurrenten Norrøna Lofoten, som kan skilte med mer lufting og lettere stoff i GTX ProShell, samt friskere farger.. Svartisen kan nok føles mer robust, så det er litt smak og behag. Prisen har jo også en innvirkende faktor: Svartisen koster veil. 3200,-, mens Lofoten ligger på 4499,- (riktignok bare 3990,- på amfibi.no..).

Harde valg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt arc'teryx theta SV. Den går for veiledende 3999,- Den har et snitt som jeg mener er bedre enn bergans svartisen, er lett, robust og har smarte tekniske løsninger med bla. innebygde gamasjer som kan festes skikkelig til skoen ++. Min erfaring er generlt at goretex proshell har langt bedre pusteegenskaper, og tåler minst like mye juling som dermisax produkter. Skal man bevege seg bortover og oppover i snø og regn er snittet noe av det viktigste spør du meg. Det verste som er å gå med, er busker som strammer over knærne og rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.