Gå til innhold
  • Bli medlem

Nysnø!


Lena

Anbefalte innlegg

Må bare lodde stemninga: er det bare meg som allerede begynner å glede meg til telemarkssesongen starter, eller er det flere med meg som ser at snøen kryper nedover og det ikke er altfor lenge til vi kan ta de gamle skiene fram og prøve dem i gressbakkene?!? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høsten er en helt fantastisk tid. Kaldere netter, friskere luft og mere vær. I dag skulle nysnøen krype ned til rundt 600 moh her i Trøndelag. Jeg gleder meg skikkelig til snøen legger seg. Kan på det sterkeste anbefale turer til høyfjellet i november-desember, men helst ved godvær :evil: . Sollyset som er da er rett og slett fantastisk, i tillegg til stemningen som det ikke finnes maken til.

Men før det er det jakt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lange vinteren er en del av det vidunderlige livet her nord. Jeg gleder meg også allerede. Mer til å snøre langrenns- og fjellski på føttene siden telemarksevnene er sterkt begrensede. Men det å kjenne myk, kald snø som lager en deilig lyd i det skiene glir over er bare supert!

Andre som klager over vinteren, får heller flytte til andre himmelstrøk. Det er tross alt bare en liten del av verden som er så vinterlig.

Skiene står linet opp på loftet. Fra de mest oppsrkapede til "gullskiene". Jeg gleder meg. Håper på skisesongstart på Valdresflya eller lignende i Oktober i år også.

Tom: Du som stadig vekk skifter fokus, skulle forsøkt en høstdag på ski på Valdresflya i godvær. Det er en spesiell stemning der og da, noe helt annet enn Yddin midtvinters. Skal ta deg med jeg, så endrer du nok sikkert mening :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lena - toppturer på ski er veldig, veldig bra - så ja, jeg ser helt klart fram til at snøen kryper nedover fjellsidene. Første topptur i forrige sesong var i midten av oktober i Sogndalsdalen, siste tur var i midten av juni. Men om folk har telemark-, randonee-, alpinski eller brett på beina er ett fett så lenge de har det bra på tur!

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! Alle typer ski er velkommen etter min mening! Og om man du vil bortover eller nedover er vel heller ikke så viktig, det er lyden av snø og ski sammen, og jeg som er litt ekstra glad i svinger kjenner at jeg gleder meg (og knærne gruer seg?) til forhåpentlig en tur kanskje i oktober... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått på ski siden begynnelsen av juni og gleder meg noe sinnsykt til sesongens første skitur. 8) Satser på Jotunheimen i oktober. Jeg har snakket med flere som er på jakt i dag og det snø både i fjellstrøkene i Sør-Trøndelag og Nord-Østerdal. :D

Annen halvdel av september og oktober er egentlig kjipe ventemåneder. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Der er jeg enig ass, september og oktober suger. I hvertfall her oppe i milde, uberegnelige trondheim. I Oslo kan en jo våge å håpe på sporadisk skiføre i høyden allerede i slutten av oktober. Gleder meg til Jotunheimen om en uke, håper jeg får prøvd skia! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kim,

sporadisk kjent i høyden, men jobber hardt med å utvide horisonten. Litt turer på sørlige halvdel, mest. Har jo fått bil (slem miljøverner...) så nå håper vi det blir mange bra turer denne vinteren. Fint om sommeren og, men tidvis forferdelig løst...

Burde ta deg en tur om du ikke har vært allerede?! Men pass på skreda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim,

sporadisk kjent i høyden, men jobber hardt med å utvide horisonten. Litt turer på sørlige halvdel, mest. Har jo fått bil (slem miljøverner...) så nå håper vi det blir mange bra turer denne vinteren. Fint om sommeren og, men tidvis forferdelig løst...

Burde ta deg en tur om du ikke har vært allerede?! Men pass på skreda...

Det blir ikke før påske... Tenkte selvfølgelig på Jiekkevarri. Har du kanskje vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det enda :) .....

Men kjenner nok av folk som har! Turen gjør seg best i mai/juni (sier de som har vært der..) men rundt påsketider kan det heller ikke være så ille. Tenker du på å ta en tur så beregn noen dager ekstra, står du på toppen av Jiekkevarri og skuer utover kan det fort gå en jævel i deg som sier at du vil dit og dit og dit og dit.... Flotte fjell til alpine bestigninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.