Gå til innhold
TomasF

Coleman Propan helårsgass

Det er 3132 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Det er nok mer futt i disse enn i gassbokser som har en forholdsvis høy andel av butangass. Prisen på disse gassboksene er iallefall nok til at jeg heller ville satse på noe som brenner bensin eller parafin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ren propan? I så fall oppfører det seg mye bedre i kulde enn propan/butanblandinger, men eksakt hvor bra vet jeg ikke, du finner sikkert noen i USA som kan fortelle deg hvor mange minus det tåler.

Slaktet nylig (juli-09) en colemannbrenner (kompakt gassgrill) kjøpt i USA fordi tilgangen på disse flaskene var ikke-eksisterende i Norge. Når jeg ser prisen er jeg ikke så veldig lei meg for at vårt engangsgrill-alternativ er heimemekka for kjøring med trangia gassbrenner i stedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Propan har et kokepunkt på -42 grader (altså før det går over i flytende fom, og trenger forvarming for å fungere skikkelig)

Disse boksene fungerer dermed greit i sprengkulde. Noe annet er at effekten blir dårligere når det blir dårligere trykk i beholderen. beholderne er også temmelig tunge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3132 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.