Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips.


Emil

Anbefalte innlegg

Det blir en siste jaktrunde på storfuggel i starten av Desember, tanken var å prøve nye områder. Altså ikke legge turen i Femundsmarka , Forrolhogna eller de typiske områdene i hjemkommunen (Sunndal).

Det er sikkert mange skogsperler rundt om i Sørtrøndelag og omegn som har jakt i desember, blir meget glad om noen som har et godt tips til meg.

Jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke klarer å spore opp et område med jakt i desember, men det hadde vært hyggelig å fått noen synspunkter eller erfaringer, så jeg slipper å leke flasketuten peker på angående valg av destinasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Ta med deg børsa og prøv deg frem. Småviltet er hardt nok presset om ikke vi jegere skal rotte oss sammen på internett for å finne ut hvor dyrene gjemmer seg. Bomturer er en del av det å gå på jakt og fiske, og det synes jeg vi bare skal godta. En vellykket tur handler ikke bare om å komme hjem med vilt i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok formulere meg annerledes her.

Det er ikke bare hvor fuggelen er som er interessant, jeg har jaktet siden jeg tok jegerprøven som valgfag i 8 klasse, da var jeg 14 år, nå er jeg 27 og de fineste naturopplevelsene mine har jeg hatt på jakt. Jeg er ikke av typen som griner om fangsten er ræva, det har jeg blitt vant til i de siste åra. Så det jeg egentlig mener her er tips til fine skogsområder der det drives storfugglejakt, i og med at dette er et nettsamfunn for friluftsfolk og jegere syns jeg det er veldig greit å spørre folk om tips ang fine områder, snøforhold etc etc.

Det viktigste for meg er få feltdøgn og villmarksfølelse. Sist tur ble det null fugl, men jeg gikk meg på bjørnespor, for en bonus!

Vil igjen presisere for deg Borgar at jeg spurte etter skogsperler, ikke hvor det er mest fugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg egentlig mener her er tips til fine skogsområder der det drives storfugglejakt, i og med at dette er et nettsamfunn for friluftsfolk og jegere syns jeg det er veldig greit å spørre folk om tips ang fine områder, snøforhold etc etc.

Kanskje du får flere svar hvis du skriver i EMNE-tittelen hva du vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker holdningen din, Emil. Misforstod deg.

Jeg fyrte meg nok litt for fort opp. Jeg blir bare så oppgitt over folk som bruker internett som snarvei til å finne de beste plassene (med tanke på å få skutt mest mulig), og enda mer oppgitt over de som røper disse godplassene til potensielt hele Norge.

God tur til Femundsmarka og skitt jakt. Jeg dar dit til sommeren med fiskestang og Ally-kano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgar, jeg ser i ettertid at mitt innlegg ikke akkurat er genialt skrevet (med tanke på det du mener), kan nok enkelt opfattes som syting etter områder der det er prima jaktforhold med tanke på vilt.

Ja det skal bli flott i Femundsmarka om været blir slik de lover, mellom 10- 14 kuldegrader og oppholds :D

Fin blogg du har forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.