Gå til innhold
  • Bli medlem

Villmarksdrømmen oppfylles


kenlif

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har har som mange andre en drøm om reise over til Canada, være der ett år eller flere, å samtidig leve av fangst.

Mange som har lest "Pelsjegerliv" av Helge Ingstad skjønner nok hva jeg mener.

Jeg kom over en artikkel om noen som skulle få oppnå denne drømmen:

http://www.laagendalsposten.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=2001108090013

Der ble det sagt at de skulle leve av fangst. De skulle skaffe mat via jakt og fiske.

Når jeg så dette ble jeg skikkelig glad. Jeg trodde ikke at det kunne være mulig lenger å gjøre noe slikt. Jeg har den sammen drømmen, men har i det siste lagt den litt til sides, fordi jeg trodde at det ikke ville være mulig.

Kan vi nordmenn drive med pelsjegerliv i Canada slik Helge Ingstad gjorde det?

Vil denne enorme villmarksdrømmen kunne ralisere?

Håper på kommentarer :)

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble i dårlig humør av å se på Alone in the wild, makan til tragisk program har jeg sjelden sett. Har du lyst å finne ut hva du IKKE bør gjøre for å kose deg i villmarka anbefales denne serien... :) Et godt eksempel kan være å ta med nok mat, når du VET at du hverken får lov til å felle storvilt eller noe særlig med fugl. Kan ikke leve av pinnsvin... Er nok også lurt å finne et område der du vet det er bra med fisk. Kan nok med fordel satse på å gjøre som Monsen, altså finne en sjø som har bra tilgang på stor fisk. Laks er fint nok det, men det virker som laksevandringen har en tendens til å samle mer bjørn langs elvene enn man kanskje setter pris på.

Har aldri vært i Canada selv eller lest bøkene til Helge Ingstad, men man rekker jo å gjøre seg opp noen tanker likevel.

Kan forøvrig anbefale serien The Alaska Experiment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg tipset han om denne serien. Og jeg er fullstendig enig med deg Lutra. Det var en pinelse, spesielt den 3 episoden der det stort sett bare var kvining og gråt! Jeg tror skotten trenger en solid omgang med terapi! :)

Alaska experiment , begge sesongene er meget grei å se og lære av!

Jeg tror det er veldig dårlig ide å reise alene!

Har man prøvd seg et par dager i fjellet ALENE så merker man fort hva type person man er! Han skotten i Alone in the Wild gikk på en seriøs smell! Må si at jeg tror han gjorde en kjempe tabbe da han forlat kanoen sin. Begrensning på hva man hadde lov å skyte hjelper ikke akkurat på. Pinnsvin er vel ikke akkurat det man finner mest av heller. Mener å huske fra 2 sesong av Alaska Experiment ble det spist mye pinnsvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den første episoden, og det ble med det.. Jeg syntes det var helt forferdelig. Det ble jo nesten litt flaut!

Hvor kan man finne Alaska Experiment?

Hva kan man egentlig få tilatelse til å skyte/jakte i Alaska/Canada?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alone in the wilderness, synest jeg var veldig bra. Greit å se noe som uten om det vanlige spetakkelet du ser på tv. Det var enkelt og nøkternt.

Kan ikke huske å sett noen som er så "fingernevt" som Dick.

Jeg har sett Alone in the wilderness. Det er vell det man kan kalle en skikkelig villmarking!

Hadde virkelig sansen for den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.