Gå til innhold
  • Bli medlem

Vennisfjellet 1775, et fjell under 2000m!


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Våknet tirsdag morgen, svineinfluensaen herjer og det er klarvær ute, klokka var 0800 og jeg lurte på hvor morgenøkta skulle gå på sykkel. Ser ut av vinduet at det er litt mye snø i åsen, "hmm, men det var jo veldig til fint vær da".
Halvtime seinere satt jeg i turklær og på vei over til Valdres...

post-1657-133474665425_thumb.jpg

post-1657-133474665434_thumb.jpg

post-1657-13347466545_thumb.jpg

post-1657-133474665463_thumb.jpg

post-1657-133474665483_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig et kjempeområde dette her! Har planer om endel turer der i åras løp. Har alltid likt synet av Sanddalen som skjærer seg gjennom massivet nord for Vangsmjøsa. Vennisfjellet har jeg drømt om å overnatte på en stund, men skal visst være veldig vindutsatt der... Ingen forventninger og gammel godfølelse minner meg om Kyrkjedørsnuten i mars i år for egen del. Synd den følelsen da alt var nytt stort sett aldri kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1000473.jpg er foprøvrig ikke Telemarks stolthet men Rundemellin og Skravemellin. Vennisfjellet er bra, men synes selve turen opp er langt flottere enn selve toppunktet som ligger der inne på platået som en knaus. Utsiken er selvsagt kjempeflott, men Grindane, Skjøld og Skutshødnet som ligger i samme område kan by på enda mer. Nydelige bilder fra et fantasisk dalføre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1000473.jpg er foprøvrig ikke Telemarks stolthet men Rundemellin og Skravemellin. Vennisfjellet er bra, men synes selve turen opp er langt flottere enn selve toppunktet som ligger der inne på platået som en knaus. Utsiken er selvsagt kjempeflott, men Grindane, Skjøld og Skutshødnet som ligger i samme område kan by på enda mer. Nydelige bilder fra et fantasisk dalføre :)

Er ikke så bevandret blant fjelltoppene i Vang, men kan bekrefte et grindane og også Ranastongi er to flotte tur/utsiktsmål...

Fra Ranastongi er utsikten mot skarveheimen flott.., hvis jeg ikke tar helt feil, så vi Gaustatoppen derifra...

http://fjelletibilder.no/search/46465/picture6820.html

http://fjelletibilder.no/search/46466/picture6826.html

/Naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.