Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøp av utstyr på ebay, porto


Gjest giancoli

Anbefalte innlegg

Gjest giancoli

Hei!

Ser det er endel å spare på å kjøpe på f.eks ebay. Stort sett befinner varene seg i USA. Noen som vet om pålitelige tjenester som kan ta imot varene en kjøper og sende det samlet i en pakke til Norge? Problemet er nemlig at mange ikke er villige til å sende til Norge. I tillegg blir det fort dumt å betale mer porto for en vare en hva varen koster i seg selv. Skulle visst hatt en god venn bosatt i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest giancoli

Takk for tipset. Har registrert meg der nå. Men Hvordan funker det egentlig. Hovedmålet er jo å samle flere småkjøp i en pakke som sendes.

Hvordan vet de når og hva som skal sendes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er småpakker (<200 med frakt) lønner det seg med flere sendinger. Slik jeg forstår det er det ikke slik i ditt tilfelle? Send alle pakkene til postboksen din, når alle er ankommet reserverer du en fly/sjø-batch. Du kan også reservere batcher på forhånd, men da er det litt dumt om ikke alle pakkene kommer tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

giancoli

Har du fått ordnet deg en jetcarrier.com deal. Er du fornøyd?

Jeg er i oppstartfasen for en postbox i USA, Pro Pack and Ship, de har også en "we offer a street address" som jeg har forstått man i noen tilfeller må ha, da enkelte selskaper ikke leverer til postbox men kun til "privat" adresse.

Problemet for deg i Norge kan være: In order to start a mailbox service, you'd first need to fill out an application by going to usps.com, and load the Application # 1583. It must be filled out in front of an American Notary.

American Notary tror jeg kan f.eks være en bank ansatt eller lignende, men du vet kanskje det bedre en meg. Det kan kanskje ordnes på den Amerikanske Ambassaden i Oslo, hvis du vil bruke en hel morgen i kø utenfor der.

Dette skjema (slik jeg har forstått det) er en fullmakt, slik at dette selskapet (Pro Pack and Ship)kan hente "din post" på det offentlige postkontoret i nabolaget, dette vil du selvfølgelig ikke benytte deg av da du får varer sendt direkte til Pro Pack and Ship, men som er en "Pro Pack and Ship prosedyre". Da de også tilbyr "There's 24 hr. access for mail".

As for reshipping your mail to an alternate address, we do offer that service as well. For letters only, we usually charge a $2.00 service fee, but it at depends on what is sent. We would need a credit card on file to do so.

Hva det vil koste deg og sende det "overseas" må du sjekke selv. Tviler på at de sender som "Gift", da det er et registrert selskap.

Hvis dette er av interesse kan jeg sende det en email adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.