Gå til innhold
  • Bli medlem

Canada Goose Snow Mantra


Bogge

Anbefalte innlegg

Har lenge vært på utkikk etter den originale Snow Mantra fra Canada Goose. Det som finnes på Finn.no er jo bare kopier fra folk som har blitt lurt i utlandet, så det stoler jeg ikke på. Ebay har mye til salgs, men så lenge de har laget sin egen Guide om fake varer så kjøper jeg ikke noe derfra heller...

Finnes det noen seriøse forhandlere for Canada Goose i Norge, hvor man trygt kan kjøpe den originale varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min på Tatler tidligere i år, men det var Heli Arctic, ikke Snow Mantra. Ganske sikker på at de er til å stole på

Dessuten finnes det vel noen forhandlere over dammen som ikke selger fake. Utfordringen da er å få det sendt til Norge, evt få noen der borte til å handle og så sende jakka hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig mye fake som annonseres om dagen, uten tvil.. Og om man ikke har god kunnskap om produktet man ser etter er det lett å bli lurt :)

Var faktisk ikke klar over at Sportsnett.no solgte Canada Goose :lol: så det var et godt tips!!

Tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hvordan jeg går frem for å se om det er en original eller fake Canada Goose:

F.eks på Finn.no:

1. Dersom annonsøren utelukkende bruker bilder fra Canada Goose sin egen hjemmeside, uten å poste bilder av sitt eget produkt, da er det mest sannsynlig fake.

2. De som har en "egenprodusert" brosjyre i annonsen er mest sannsynlig fake. Et par eksempler:

CanadaGooseFake1.jpg

CanadaGooseFake2.jpg

3. Noen velger å poste bilder av produktet de skal selge (disse selgerne er ofte selv uvitende om at de har blitt lurt) og da er det som regel lett å se om det er fake or real. Produktene har ofte store avvik fra hvordan den ekte varen ser ut, og den mest utbredte feilen er stoffet. Den originale Canada Goose har et matt og nærmest rynkefritt materiale, mens fakeversjoner ofte er blanke og rynkete. Et eksempel:

Denne er ekte:

CanadaGooseReal.jpg

Og denne er fake:

CanadaGooseFake.jpg

4. Pelsen på hetta til den ekte jakka er fra coyote, og de som lager kopier bruker som oftest noe syntetiske greier. Den beste måten å skille dette på er selvfølgelig å kjenne på det, men det er ikke alltid så lett om man kun ser en annonse. Jeg forsøker å se på fargen, størrelsen og evt. generell utforming.

5. Prisen pleier jo ofte å gjenspeile kvaliteten, men denne faktoren er mer usikker. Har sett mange eksempler på annonsører som forlanger 4500 - 5000 kr for produkter som soleklart er fake, mens en som faktisk har en ekte Canada Goose selger den for 3000,-. Om prisen på en "Helt ny og original" Canada Goose Expidition settes til 1200,- så styr unna.

6. Størrelser. Om en privat selger har flere størrelser å velge mellom så er det mest sannsynlig fake.

Dette er bare noe av det jeg ser etter når jeg leser annonser. Er ingen ekspert, så det finnes sikkert masse andre ting man bør se etter i tillegg 8)

Ebay har laget en bra guide på hva man bør passe på [Klikk her]

Ellers så har Canada Goose sine utvalgte samarbeidspartnere i Nord-Amerika som klart er til å stole på. Problemet er bare at de ikke sender til Norge. Så med mindre du kjenner noen "overthere" så blir det en utfordring å kjøpe av disse. Komplett liste over godkjent forhandlernett finner du på Canada Goose sin egen hjemmeside [Klikk her]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, FINN.no er opptatt av at vi skal være en trygg markedsplass for alle våre brukere.

Hvis det selges falske merkevarervarer på FINN.no, er det i strid med annonsereglene og vi tar gjerne i mot tips på konkrete annonser.

Send oss i såfall en e-post til [email protected], eller bruk "regelbrudd-funksjonen" nederst i annonsen, så vil vi undersøke saken nærmere. Jo mer informasjon dere gir oss, desto enklere er det for oss å ta en beslutning.

Hilsen

Jan Oddvar Pettersen

FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, FINN.no er opptatt av at vi skal være en trygg markedsplass for alle våre brukere.

Hvis det selges falske merkevarervarer på FINN.no, er det i strid med annonsereglene og vi tar gjerne i mot tips på konkrete annonser.

Send oss i såfall en e-post til [email protected], eller bruk "regelbrudd-funksjonen" nederst i annonsen, så vil vi undersøke saken nærmere. Jo mer informasjon dere gir oss, desto enklere er det for oss å ta en beslutning.

Hilsen

Jan Oddvar Pettersen

FINN.no

Flott at Finn.no tar dette seriøst, og viser jo at dere har fokus på problemstillingen. Likevel tror jeg dette er en mer eller mindre tapt kamp i utgangspunktet. Det er vel nesten umulig å bevise at det bevisst legges inn annonser på falske produkter, i hvert fall så lenge annonsøren selv ikke er klar over at de har blitt lurt..

Gjengangere derimot kan nok enklere siles ut, og de skal nok rapporteres ja, stol på det :!:

Hadde vært greit om det faktisk var mulig å kjøpe ekte brukte Canada Goose produkter på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.