Gå til innhold
essem

Unormal oktober 09

Det er 3209 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

1,8 grader under normalen for landet som helhet, her på nordvestlandet har det vært 3-4 grader kaldere enn normalen 1961-1990. Det har resultert i "tidenes" snøstart. Det kommer nesten hvert år snø i sept (av og til også august) som ligger noen få dager, i år har den lagt helt siden ca 23-24.sept.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Forhåpentligvis er vi nå i en god stim etter flere positive events de siste 2-3 årene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Tidenes" ditt og datt... Rekorder settes hele tiden. Essem, har du hørt den før? :D

Her for min del har vi hatt snøforhold og gode sporingsforhold i elgjakta gjennom hele oktober, som jeg ikke kan huske vært tilfelle tidligere år. Har resultert i en fantastisk god og spennende jakthøst, som jeg vil tilskrive de gode snøforholdene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå nevnte ikke jeg noe om rekord da..:) Jeg satte "tidenes" i anførselstegn fordi jeg vet at slikt skjer fra tid til annen. Og dette har nok skjedd før, bare ikke i min "fjelltid" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får bare håpe på at dette tyder på at vi får en like fin og snørik vinter som i fjor! :)

89-132%20ringkollen.jpg

(ikke jeg som har tatt bildet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
her på nordvestlandet har det vært 3-4 grader kaldere enn normalen 1961-1990.
Jeg har ankommet Ålesund i dag og her er det 12 varmegrader, så november ligger ihvertfall foreløbig an til å bli ganske mild. Ikke akkurat forhold for skiturer. I Drammensmarka - jeg bor i Drammen - snakkes det visstnok om å kjøre opp skiløyper med scooter. Det blir nok fotturer her på Sunnmøre for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har ankommet Ålesund i dag og her er det 12 varmegrader, så november ligger ihvertfall foreløbig an til å bli ganske mild. Ikke akkurat forhold for skiturer. I Drammensmarka - jeg bor i Drammen - snakkes det visstnok om å kjøre opp skiløyper med scooter. Det blir nok fotturer her på Sunnmøre for meg :D

Uten nedbør tar det laaang tid før snøen i fjellet smelter på denne tida av året. Snøgrensa har trukket seg oppover, men fortsatt er det godt med snø på toppene. Ute på kysten er det i alle fall bra fotturføre igjen nå, brukbart også lenger inn hvis du ikke skal for høyt.

4.nov er forresten litt tidlig å si om november blir mild eller ikke. Tror neppe vi får 3-4 under normalen igjen... da må det blir kaldt i siste halvdel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3209 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.