Gå til innhold
  • Bli medlem

sag til turbruk


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg ei sag til å ha med i sekken, håper å kunne sage noe mer en de tyneste greinene. Har sett litt rundt, kunne tenkt meg noe lignende som frisport saga, men kunne vært litt større. Håndtaket spessielt er litt for lite, bladet kunne også vært noe lengre.

Saga må selvsagt være sammenleggbar, helst ikke for mange små deler og bladet må kunne skiftes ut. Er det noen som vet hva jeg ser etter, ikke nøl med å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne her har jeg gode erfaringer med. http://www.komplettfritid.no/product.php?mpg=1105461558&spg=1703548589&ps=23219 Det er kanskje den du har sett på?

Jeg var skeptisk til denne i utgangspunktet, syntes den så liten og spinkel ut, men den har så absolutt overrasket positivt. Tørrgranstokker på 10-15 cm går greit! Ikke riktig like bra som ei buesag, men til vanlig turbruk funker det veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at slike foldeblad-sager er litt leie å ha med å gjøre dersom bladet/festet knekker. Har selv Frisport-saga, og kjøper man med ett ekstra sagblad så får det plass inne i beholderen. Ellers så leste jeg et lurt tips ang. Frisport-saga (som jeg selv med stort hell prøvde): Surr inn håndtaka med tennisrackert-tape! Blir veldig gode å holde i og øker volumet slik at den fyller ut selv litt store hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskars har mye bra greier, når det kommer til liten lett tursag sverger jeg derimot til Sanvik/Bacho 396 Folding.

Har hadt min i mange år og den funker fortsatt brukbart, synes den er bedre i hånda og virker mer solid en Fiskars.

Den kutter greit tre med diameter på drøyt 10cm, påregnes jobb med grøvre virke bør nok en buesag ligge i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.