Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt på ville husdyr på dovre - nå har jeg hørt dette og..


askogvoll

Anbefalte innlegg

Humret litt da jeg las denne artikkelen..

Utdrag fra artikkelen:

Det var to kviger og en kalv som oppførte seg villere enn elg. Det var umulig å nærme seg dyrene. Straks kvigene oppdaget folk, løp de over lange avstander, og gjemte seg bort i tett krattskog.

For å komme på skuddhold, måtte de erfarne storviltjegerne sette ut poster. Fredag kveld ble alle dyrene skutt i området ved Skamsdalssetra på Dalsida.

http://www.gd.no/nyheter/article4678989.ece

Jaja, gjemmer man seg for lenge på fjellet så blir man kanskje folkesky, gjelder vell egentlig både mennesker og dyr det..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel , denne scenen kan komme til å gjenta seg i ryfylke denne høsten. Vi har allerede fått forespørsel av en bonde der inne som sliter med å få i hus 2 kviger, som er blitt fullstendig ville. Og akkurat nå holder de til på vårt jakt terreng. Han håper vi kan være "behjelpelig", hvis han ikke klarer å fange dem før vinteren. Men å gå på jakt for å skyte kyr?? Jeg vet ikke jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.