Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal man ta seg til på denne tida av året ??


Trønderbataljonen

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg vært tilbakesatt av svineinfluensa ei drøy uke. Det er ufattelig kjedelig til en som vanlig vis aldri sitter i ro.. Og plutselig kom jeg til å tenke på at jeg ikke har vært på en skikkelig fjelltur siden i sommer.. Det er jo aaalt for lenge siden!

Lysten til en ny tur eller en liten ekspedisjon ble skikkelig intens.

Men hva kan man ta seg til i marka/fjellet/skogen, i noen timers bilkjøring omkrets fra Trondheim på denne tida av årèt??

Noen som har ett godt forslag eller to? Jeg setter virkelig pris på ett godt forslag til noe jeg kan utforske :roll:

8):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår veldig godt situasjonen din. Etter å ha gått sykemeldt fra pinse og frem til for 3 uker siden. Jeg bor slik at når jeg titter ut av stuevinduet mitt, (for sikkerhetsskyld så er det fire store vinduer), så ser jeg halve Ryfylke med fjorden og fjellene, Ryfylkeheiene bak. I hele sommer har disse fjellene, som jeg etter hvert kjenner så godt, ligget og "ropt" på meg hver eneste dag. Ikke nok med at jeg var syk, men så skulle jeg visst ha dette i tillegg.

Et lite tips. Ikke begynn for tøft. Selv en liten influensa kan redusere deg ganske kraftig. Dra til et sted hvor du liker å gå, og start på en tur som har en fornuftig retrettmulighet hvis det skulle vise seg at ambisjonene var større enn evnen til å gjennomføre turen. Kreftene kommer tilbake, men det kan ta litt lengre tid enn du hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Blir nok en tur neste helg kan jeg tenke meg!

Traktkantareller nå? Er ikke all sopp død når frosten har kommet?:P

Jeg fant både traktkantereller og gullkantareller i går. Det lå is på vannene, men det var ikke frost i bakken generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja nå er det virkelig "dødtid" turmessig.......ikke er det høst og ikke er det skikkelig vinter i mine trakter! håpløst å bevege seg både med og uten ski........

Norge er jo annerledeslandet, Lindap plukker kantareller nå.........(sopp plukking i mine trakter må gjøres i juli, august)

For min del det bygging av fotoskjul i disse dager, satser på å få lurt kongeørna i løpet av vinteren (og gjerne mange andre både med fjær og pels)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har influensa er det kanskje ikke lurt å legge opp til lange marsjer, som andre har vært inne på.

Nå er det jo meldt oppholds fremover med muligheter for stjernehimmel. Hva med å ta med seg presenning og sovepose og legge seg i skogen litt utenfor byen, fyre opp et bål og kikke på stjernene(selv om bålet ødelegger nattesynet :)) og drikke kakao? Dette kan du gjøre i Brungmarka, eller rundt Jonsvannet, trenger ikke dra så langt. Dagtid kan du sløve med å ta litt bilder for eksempel hvis du er interessert, tusle litt rundt leiren, lese en bok.... Ofte er det jo digg å bare komme seg ut.

Hvem har sagt at man må gå 20K hver dag med 20+ kilo på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Klatre svolværgeita?

Bilde tatt søndag...

Kult, fikk du gått den Busken? Gikk vel Forsida da vel??

Det gir litt mening med livet i 5. taulengda, når man tar en titt over venstre skulder og kikker nesten loddrett ned på Kirkegården der.. :P

En tur mellom noen timers reise til Svolvær med Geita og 30-40min løpetur til Storheia (fra Henriksåsen), er jo Sylane med Storsylen.

Fortsatt godt mulig det, selv nå i november.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, fikk du gått den Busken?

Nei!

De to dagene det etter mine begreper var "tauvær" for noviser i faget var det mest stemning for henholdsvis kanelsnurrfråtsing inne på en kafè i Henningsvær

:P og tur i fjæra før pakking og hjemreise. Gikk imidlertid den artige traversen fra Blåtind, over Frosken og opp på Fløya som sees bak Geita den dagen det var minst sikt på hele turen.

Skal nok tilbake til Lofoten, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.