Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med volkl mountain nj?


jivanmukta

Anbefalte innlegg

Annonse

har ett par(2 venner har hvertsitt par)

fantastisk ski, lett, stø, gode egenskaper.

man skal huske på att dette er en randonne ski med lav vekt. når jeg grisekjører i alpinalegg(preppet løype) så begynner skiene å vibrere.

helt normalt da vekta er lav så er der minder dempende materialer i skiene.

jeg bruker de med dynafit ti bindning. super førnøjd. kan kun anbefales

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 04/05 utgaven som jeg mener er 184 cm og 104-70-92.

Hvis det er lav vekt som er det viktigste så er disse skiene helt ok. Jeg vil ikke anbefale å kjøpe skiene hvis de hovedsaklig skal brukes i preparerte bakker (av samme grunner som nevnt av geilomg). Hva bruker man det til da? Jo, toppturer der det er langt innsteg og/eller der man er villig til å ofre noe av kjøregleden mot å ha svært lette ski som gir lett sekk og/eller raskere oppstigning.

Jeg har inntrykk av at de fleste i dag velger mid-fats (altså noe bredere ski enn dette) til typiske toppturer og at de dermed bruker lengre tid på oppstigningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for svar, ja da blir det nok disse.

Etter 20 år med ordinær fjellski blir nok dette uansett stivere og breiere enn mine åsnes mt54 med lærstøvel fra 1985.

Får jeg dilla så kjøper jeg nok et tyngre og stivere opplegg etterhvert.

Ingen kommentarer til scarpa t3 eller rottefella r4, eventuelt g3 targa ascent?

Positivt med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne skia stående. Veldig lett ski som svinger nesten før du får satt svingen, men den er ikke noe særlig til toppturski på all slags føre. Overgangen fra fjellski blir nok stor, men å gå fra en noe stødigere toppturski til denne er også en stor overgang. Mitt par blir kun brukt på forsommersnø når det er langt å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.